אהרן רוזנפלד: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 2,329 בתים ,  10 בינואר 2010
כך צריך להיות שם הערך
 
(כך צריך להיות שם הערך)
שורה 1: שורה 1:
#הפניה [[אהרן רוזנפלד מפינסק קרלין]]
ה[[אדמו"ר]] רבי אהרן הכהן רוזנפלד נולד לאביו ר' יצחק משה רוזנפלד, שהי' מחשובי חסידי קרלין -סטולין.
 
רבי אהרן היה מחשובי זקני חסידי קרלין, נכד של רבי [[אהרן הגדול מקרלין]], ושל בנו [[רבי אשר מסטולין]].
 
לאחר הסתלקות האדמו"ר רבי [[יוחנן פרלוב מקרלין]], והיות שהאדמו"ר לא השאיר אחריו בנים כי אם בת אחת, ולה בן כבן שנה, התחלקה חסידות קרלין למספר חלקים. החלק הגדול קיבל כ[[אדמו"ר]] את נכדו של ה[[אדמו"ר]] הקודם, רבי [[ברוך שוחט מקרלין-סטולין]], שהיה כבן שנה, וראו אותו כממשיך הדרך בתואר "הינוקא", פנתה קבוצה אחרת, שנקראה בשם "זקני קרלין" (דער אלטע קרלינער'ס), לרבי [[משה מרדכי בידרמן]] מלעלוב וקבלו אותו למורה דרכם כאדמו"ר מקרלין-לעלוב. לאחר הסתלקותו לשמי מרום, קבלו החסידים את מרות בנו רבי [[שמעון בידרמן מלעלוב]], כשלוש שנים.
 
לאחר שרבי שמעון בידרמן - מסיבות שונות - לא רצה לשמש כאדמו"ר מקרלין-לעלוב, אלא כאדמו"ר מלעלוב בלבד, פרשו ממנו החסידים, ובחרו לרבם את אחד מזקני החסידים הוא רבי אהרן הכהן רוזנפלד - כ[אדמו"ר]] מפינסק-קרלין.
 
 
== חותם על הפסק דין ==
 
 
בשנת תשנ"א חתם רבי אהרן על [http://www.chabad.info/files/pdf/psak.pdf פסק דין] כי הרבי הוכח כנביא, ועל כן על פי נביאות הרבי כמלך המשיח על כל אחד לראות ברבי את מלך המשיח.
 
רבי אהרן הסתלק ב[[ליל שבת]] בשנת [[תשס"א]]. כממשיך דרכו משמש בנו רבי [[אריה רוזנפלד מפינסק קרלין]].
 
 
== ספריו ==
 
 
לאחר פטירתו הוציאו החסידים לאור סדרת ספרים נושאי השם "ארחות אהרן", ביניהם ספר "משנת החינוך" שמקובל מאוד בקרב מחנכים במגזר החסידי.
[[קטגוריה:ידידי חב"ד|רוזנפלד]]

תפריט ניווט