יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 33: שורה 33:
"אני מוסר את הענין אליכם, עשו כל אשר ביכלתכם להביא בפועל את משיח צדקנו".  
"אני מוסר את הענין אליכם, עשו כל אשר ביכלתכם להביא בפועל את משיח צדקנו".  


בעקבות השיחה הבינו כמה מחסידי חב"ד שהגיע העת לקבל את מלכותו של הרבי כמלך המשיח ולהכריז על כך, דבר אשר נשלל בחריפות על ידי הרבי בשנים קודמות כשבאחת ההזדמנויות ציין שאין הזמן גרמא לכך.
בעקבות השיחה הבינו כמה מחסידי חב"ד שהגיע העת לקבל את מלכותו של הרבי כמלך המשיח ולהכריז על כך, דבר אשר נשלל על ידי הרבי בשנים קודמות כשבאחת ההזדמנויות ציין שאין הזמן גרמא לכך.


הדבר קיבל משנה תוקף באסיפה הדחופה שהתקיימה ב[[מוצאי שבת]] באור לל' ניסן בבית הכנסת [[בית מנחם]] בכפר חב"ד אשר בו הכריז הרב [[דוד חנזין]] בשם כל רבני חב"ד שהיו באסיפה שהרבי הוא מלך המשיח, ובהמשך לכך חתם הרב [[מרדכי שמואל אשכנזי]] על פס"ד בכתב בהמשך הצטרפו בהדרגה רבנים רבים לחתימות.
באסיפה דחופה שהתקיימה באור לל' ניסן ב[[בית מנחם]] ב[[כפר חב"ד]] בעקבות שיחת הרבי הכריז הרב [[דוד חנזין]] בשם רבני חב"ד שהיו באסיפה שהרבי הוא מלך המשיח, ובהמשך לכך חתם הרב [[מרדכי שמואל אשכנזי]] על [[פסק דין]] בכתב בתוכן זה כשבהמשך צירפו אליו רבנים נוספים את חתימתם.


ביום שישי ערב פרשת תזריע-מצורע הוכנס על ידי ר' [[דוד נחשון]] בקבוק משקה למזכירות על מנת לקבלו מהרבי ב[[התוועדות עם הרבי|התוועדות]] השבת, בהקשר לכך שחתמו בפסק דין שהרבי הוא מלך המשיח (לבקבוק צורף דיווח מלא מהכינוס). לקראת שבת נתלתה בלוח המודעות של 770 מודעה עם שיחה ב' ניסן הנזכרת לעיל.  
ביום שישי ערב פרשת תזריע-מצורע הוכנס על ידי ר' [[דוד נחשון]] בקבוק משקה למזכירות הרבי על מנת לקבלו ב[[התוועדות עם הרבי|התוועדות]] השבת, בהקשר להתעוררות באודות קבלת מלכותו של הרבי כמלך המשיח (לבקבוק צורף פתק ובו מטרה זו לשמה הוא מוכנס).


בליל [[שבת קודש]] אור לו' [[אייר]] [[תנש"א]] עודד הרבי את הניגון "שישו ושמחו בשמחת הגאולה" בדרך יציאתו מתפילת ערבית, לאחר מכן דרבן הרב דוד נחשון את הציבור להצטרף לריקודים ושירת "יחי אדוננו מורינו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד" ואכן באותו ליל שבת נמשכו הריקודים בניגון זה זמן רב ואף ב[[שלום זכר]] שהיו בלילה זה ברחבי השכונה ניגנו כך.  
בליל [[שבת קודש]] אור לו' [[אייר]] [[תנש"א]] עודד הרבי את הניגון "שישו ושמחו בשמחת הגאולה" בדרך יציאתו מתפילת ערבית, לאחר מכן דרבן הרב דוד נחשון את הציבור להוסיף את המילים "יחי אדוננו מורינו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד" למנגינה זו וכך נמשכו הריקודים עם מילים אלו זמן רב ואף ב[[שלום זכר]] שהיו בלילה זה ברחבי שכונת קראון הייטס ניגנו כך.  


למחרת ב[[התוועדות עם הרבי|התוועדות]] בסיום שיחה ד' הזכיר הרבי כרגיל שכעת יעלו מלמטה למעלה ויכריזו את פרטי הדברים וכו' ש"מצוה לפרסם עושי מצוה" (והפעם הרבי הוסיף עוד קטע שלא נאמר בשבתות האחרות:) ופרסום זה נעשה בכל העולם כולו, ועד לכל [[סדר השתלשלות]], וזוכים לשמוע ההכרזה ש"הנה זה (משיח) בא. בסיום החלוקה ניגשו ר' [[דוד נחשון]] ור' [[אבי טאוב]] ור' [[שמריה הראל]] כדי לקבל את בקבוק המשקה. הרבי מזג להם כחצי כוס משקה (יותר מהמקובל) ואז הכריז ר' [[דוד נחשון]] (להלן תוכן ההכרזה) "משקה זה יחולק בכל המטות הפועלים את התגלותו והכתרתו של הרבי. בהמשך לפסיקת הבתי-דינים שהרבי צריך להתגלות ולכן (והכריז בפעם הראשונה בנוכחות הרבי) יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!", ואחריו חזר כל הקהל בהכרזת : "יחי!". וכך לסירוגין שלשה פעמים, והרבי הנהן בראשו בשעת מעשה כשחיוך נסוך על פניו.
למחרת ב[[התוועדות עם הרבי|התוועדות]] בסיום ה[[שיחה]] הרביעית הזכיר הרבי כרגיל שכעת יעלו מלמטה למעלה ויכריזו את פרטי הדברים (והפעם הרבי הוסיף עוד קטע שלא נאמר בשבתות האחרות:) ופרסום זה נעשה בכל העולם כולו, ועד לכל [[סדר השתלשלות]], וזוכים לשמוע ההכרזה ש"הנה זה (משיח) בא. בסיום החלוקה ניגשו ר' [[דוד נחשון]] ר' [[אבי טאוב]] ור' [[שמריה הראל]] כדי לקבל את בקבוק המשקה. הרבי מזג להם כחצי כוס משקה (יותר מהמקובל) ואז הכריז ר' [[דוד נחשון]] (תוכן): "משקה זה יעבור הפעולות לקבלת מלכותו של הרבי מלך המשיח. בהמשך לפסיקתם של רבנים ובתי-דינים שהגיע עת הגאולה ושהרבי הוא מלך המשיח שצריך להתגלות ולגאול את עם ישראל ולכן אנו מכריזים (והכריז בפעם הראשונה בנוכחות הרבי): "'''יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!'''" כשאחריו חזר הקהל בהכרזת : "יחי!" וכך לסירוגין שלשה פעמים. בשעת ההכרזה היה חיוך נסוך על פני  הרבי.


ב[[מוצאי שבת]] כשהרבי נכנס לתפילת [[מעריב]] ב[[זאַל הקטן]] בקומה העליונה (כרגיל בכל מוצש"ק), במשך מספר דקות לפני שנכנס שרו "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד" (בניגון של "זאָל שוין זיין די גאולה"), ובכניסתו עודד הרבי בידו הקדושה את הניגון, וכשהגיע למקום הקבוע לתפילתו אף עודד בשתי ידיו (דבר נדיר כשמתפלל ב""זאל הקטן""). וגם כשיצא לאחר התפילה עודד את ניגון ה"יחי".  
ב[[מוצאי שבת]] כשהרבי נכנס לתפילת [[מעריב]] ב[[זאַל הקטן]] (כרגיל בכל מוצ"ש), במשך מספר דקות לפני שנכנס שרו "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד" (בניגון של "זאָל שוין זיין די גאולה"), ובכניסתו עודד הרבי בידו הקדושה את הניגון, וכשהגיע למקום הקבוע לתפילתו אף עודד בשתי ידיו (דבר נדיר כשמתפלל ב""זאל הקטן""). וגם כשיצא לאחר התפילה עודד את ניגון ה"יחי".  


ביום שני ט"ו [[אייר]] [[תנש"א]] בסיום תפילת מנחה, אמר שיחת קודש וחילק דולרים לקהל. ולאחר מכן יצא הרבי מבית הכנסת כשבדרכו מעודד בחוזקה את ניגון "ה"יחי אדוננו" כאשר את ר' [[דוד ישראל נחשון]] מעודד בצורה מיוחדת בהנפת ידו הק' בסיבוב שלם{{הערה|1=[http://old2.ih.chabad.info/newvideo/video.php?id=1383 ט"ו [[אייר]] תשנ"א, הרבי מעודד את שירת ה"יחי"] - {{וידאו}}}}.
ביום שני ט"ו [[אייר]] [[תנש"א]] בסיום תפילת מנחה, אמר שיחת קודש וחילק דולרים לקהל. ולאחר מכן יצא הרבי מבית הכנסת כשבדרכו מעודד בחוזקה את ניגון "ה"יחי אדוננו" כאשר את ר' [[דוד ישראל נחשון]] מעודד בצורה מיוחדת בהנפת ידו הק' בסיבוב שלם{{הערה|1=[http://old2.ih.chabad.info/newvideo/video.php?id=1383 ט"ו [[אייר]] תשנ"א, הרבי מעודד את שירת ה"יחי"] - {{וידאו}}}}.
3,768

עריכות

תפריט ניווט