27,606
עריכות
מ (קטגוריה, תקלדה) |
מ (החלפת טקסט – "היתה" ב־"הייתה") |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''יצחק אבינו''' הוא השני ב[[אבות]], בנו של [[אברהם אבינו]]. | '''יצחק אבינו''' הוא השני ב[[אבות]], בנו של [[אברהם אבינו]]. | ||
ב[[קבלה]] וב[[חסידות]] מבואר כי יצחק היה בבחינת מרכבה למידת ה[[גבורה]], שכל עבודתו | ב[[קבלה]] וב[[חסידות]] מבואר כי יצחק היה בבחינת מרכבה למידת ה[[גבורה]], שכל עבודתו הייתה באופן זה. לעתיד לבוא יאמרו ישראל ליצחק דווקא "כי אתה אבינו", שדווקא מדת יצחק, שהוא ענין הצחוק והתענוג, יתגלה לעתיד לבא. | ||
==מרכבה למידת הגבורה== | ==מרכבה למידת הגבורה== | ||
[[האבות הן הן המרכבה]], ששלושת האבות היו בבחינת [[מרכבה]] לספירות [[חג"ת]] של [[עולם האצילות]]. ויצחק שהוא השני מבין האבות היה מרכבה לספירת ה[[גבורה]]. | [[האבות הן הן המרכבה]], ששלושת האבות היו בבחינת [[מרכבה]] לספירות [[חג"ת]] של [[עולם האצילות]]. ויצחק שהוא השני מבין האבות היה מרכבה לספירת ה[[גבורה]]. | ||
נשמת יצחק נמשכת מ[[ספירת הגבורה]], ולכן עבודתו את ה' מצטיינת במידת ה[[יראה]] והפחד. וכמש"כ: "ופחד יצחק" כשהכונה "אלקי יצחק", דהיינו שעיקר עבודתו את ה' אלקיו | נשמת יצחק נמשכת מ[[ספירת הגבורה]], ולכן עבודתו את ה' מצטיינת במידת ה[[יראה]] והפחד. וכמש"כ: "ופחד יצחק" כשהכונה "אלקי יצחק", דהיינו שעיקר עבודתו את ה' אלקיו הייתה ביראה ו[[ביטול]] מפני גדולת ה' והדר גאונו, היא [[יראת הרוממות]]. | ||
מאחר שיראת הרוממות מתאפיינת בביטול האדם כלפי רוממות ה[[אור אין סוף]], לכן עבודת ה' המתבקשת ממדה זו היא ביטול הישות והזיכוך העצמי, בכדי להתעלות ולדבוק בה', שהיא התעלות האדם מלמטה למעלה. | מאחר שיראת הרוממות מתאפיינת בביטול האדם כלפי רוממות ה[[אור אין סוף]], לכן עבודת ה' המתבקשת ממדה זו היא ביטול הישות והזיכוך העצמי, בכדי להתעלות ולדבוק בה', שהיא התעלות האדם מלמטה למעלה. |