27,714
עריכות
(←הוראות) |
מ (החלפת טקסט – "היתה" ב־"הייתה") |
||
שורה 7: | שורה 7: | ||
== הקמת המבצע == | == הקמת המבצע == | ||
[[קובץ:1010.jpg|שמאל|ממוזער|250px|הנחת תפילין בחבר העמים]] | [[קובץ:1010.jpg|שמאל|ממוזער|250px|הנחת תפילין בחבר העמים]] | ||
ב[[שבת]] פרשת במדבר, | ב[[שבת]] פרשת במדבר, שהייתה גם [[שבת מברכים]] [[חודש סיון]] בשנת [[תשכ"ז]], ימים ספורים לפני פרוץ [[מלחמת ששת הימים]] כאשר עם ישראל היה נתון במתח רב ובמצב רוח קודר - נשא הרבי דברים ב[[התוועדות עם הרבי|התוועדות]] בצהרי יום השבת קודש, ופנה לחסידים בקריאה נרגשת לצאת ל"רחובה של עיר" ולזכות יהודים בהנחת תפילין, שהיא המצוה המיוחדת שהושוותה לכל התורה כולה, ולה סגולה מיוחדת לניצחון עם ישראל במלחמה. | ||
על מצות תפילין מובא בגמרא, ציטט הרבי, ש"כל המניח תפילין מאריך ימיו". וכמו כן מובא בדברי חכמינו זכרונם לברכה שהפסוק "וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך - ויראו ממך" - אלו תפילין שבראש{{הערה|ברכות ו, סוף עמוד א.}}. ואם כן, להנחת התפילין סגולה לאריכות ימים ולניצחון במלחמה על ידי הטלת הפחד על האוייבים, ומשום כך חובת השעה היא לזכות כל יהודי במצוה חשובה זו, ובמיוחד את החיילים שיוצאים לשדה הקרב. | על מצות תפילין מובא בגמרא, ציטט הרבי, ש"כל המניח תפילין מאריך ימיו". וכמו כן מובא בדברי חכמינו זכרונם לברכה שהפסוק "וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך - ויראו ממך" - אלו תפילין שבראש{{הערה|ברכות ו, סוף עמוד א.}}. ואם כן, להנחת התפילין סגולה לאריכות ימים ולניצחון במלחמה על ידי הטלת הפחד על האוייבים, ומשום כך חובת השעה היא לזכות כל יהודי במצוה חשובה זו, ובמיוחד את החיילים שיוצאים לשדה הקרב. | ||
שורה 39: | שורה 39: | ||
==הפולמוס ההלכתי סביב המבצע== | ==הפולמוס ההלכתי סביב המבצע== | ||
[[קובץ:התכתבות הרב הוטנר עם הרבי.png|ממוזער|אחד מסדרת המכתבים שכתב הרב [[יצחק הוטנר]] בשאלה אל הרבי בנוגע לשאלה לגבי הכוונה בזמן הנחת התפילין]] | [[קובץ:התכתבות הרב הוטנר עם הרבי.png|ממוזער|אחד מסדרת המכתבים שכתב הרב [[יצחק הוטנר]] בשאלה אל הרבי בנוגע לשאלה לגבי הכוונה בזמן הנחת התפילין]] | ||
לאחר הכרזת המבצע, קמה לו התנגדות בקרב חוגים שונים, בעיקר חרדיים. באמצעות דרכים שונות, בעל פה ובכתב. במשך זמן ממושך נמנע הרבי מלהתייחס לטענות, אלא שלאחר חצי שנה הודיע הרבי כי החליט לענות לטענות. הפעם הראשונה שהרבי התייחס פומבית לטענות אלה | לאחר הכרזת המבצע, קמה לו התנגדות בקרב חוגים שונים, בעיקר חרדיים. באמצעות דרכים שונות, בעל פה ובכתב. במשך זמן ממושך נמנע הרבי מלהתייחס לטענות, אלא שלאחר חצי שנה הודיע הרבי כי החליט לענות לטענות. הפעם הראשונה שהרבי התייחס פומבית לטענות אלה הייתה ב[[התוועדות עם הרבי|התוועדות]] [[שבת בראשית]] בשנת [[תשכ"ח]]. הרבי אמר שטענות אלו מעודדות מאוד, כיוון שעל כל דבר קדוש שמתגלה בעולם, מתעוררת כנגדו התנגדות, ואם זה לא היה, הדבר היה מדאיג אותו במאוד, וענה על כל השאלות. | ||
בין היתר הדגיש הרבי כי המבצע הוא קיום המצווה של [[תוכחה]] בכך שמזכירים ליהודי את הנחת תפילין ולעורר אותו לקיימה{{הערה|שם=שיחה|1=הרבי [[מוגה|הגיה]] את ה[[שיחה]] והיא הודפסה ב[[לקוטי שיחות]] [https://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14929&st=&pgnum=281 ח"ו עמוד 271]}}. | בין היתר הדגיש הרבי כי המבצע הוא קיום המצווה של [[תוכחה]] בכך שמזכירים ליהודי את הנחת תפילין ולעורר אותו לקיימה{{הערה|שם=שיחה|1=הרבי [[מוגה|הגיה]] את ה[[שיחה]] והיא הודפסה ב[[לקוטי שיחות]] [https://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14929&st=&pgnum=281 ח"ו עמוד 271]}}. |