27,606
עריכות
כתית למאור (שיחה | תרומות) מאין תקציר עריכה |
מ (החלפת טקסט – "היתה" ב־"הייתה") תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
||
שורה 10: | שורה 10: | ||
מבחינת אות ה"א הוא התהוות כל צבאי צבאות עליונים, כמו שמבואר שם [[צבאו"ת]], שאות הוא בצבא שלו. וזהו שנאמר "בהבראם - בה' בראם", שהתהוות כל צבאי צבאות הוא מן אות ה"א. | מבחינת אות ה"א הוא התהוות כל צבאי צבאות עליונים, כמו שמבואר שם [[צבאו"ת]], שאות הוא בצבא שלו. וזהו שנאמר "בהבראם - בה' בראם", שהתהוות כל צבאי צבאות הוא מן אות ה"א. | ||
==צורתה== | ==צורתה== | ||
ב[[עמק המלך]]{{הערה|שער א - פרק לב}} מבואר: "נקודתה של הא עשתה כמו הדלי"ת ממש{{הערה|שלא רצתה להתפשט חוץ לגבולה והלכה לאורך ולרוחב בלבד}}, אלא שהקו התחתון הנמשך מהגג העליון היה אורו רב, והאיר אל עבר פניו קו כמוהו, והוא הקו שעשה מתחת גג הדלית, שעשה את הה"א. ואם תאמר מדוע אינו מחובר זה הקו עם הגג העליון, כמו האחר, שהוא מחובר ועשה הד'. תשובה, כמו שהאדם כשמשים עמוד אחד דבוק בגג אחד נגד האור, הצל שלו אינו עומד ביושר, כי אם מעט באלכסון, ואינו מגיע לראש הגג. כן הקו שנולד אצל ירך הדלית שב ה"א, אינו דבוק בגג, ולזה הנקראת ה' מפני שכשהאדם מוציא מפיו ה' מוציאה בהבל לבד מבלי טורח, לכן הקו השני שאינו דבק בגג נולד בלי נקודה ובלי עמל, כי אם מן הצל של קו הראשון. ואם תאמר מדוע היה אור של ד' שב הי יותר גדול מן הדלית העקרית, התשובה היא, לפי שהיא עתידה להיותה נקבעת בשם המפורש, לזה | ב[[עמק המלך]]{{הערה|שער א - פרק לב}} מבואר: "נקודתה של הא עשתה כמו הדלי"ת ממש{{הערה|שלא רצתה להתפשט חוץ לגבולה והלכה לאורך ולרוחב בלבד}}, אלא שהקו התחתון הנמשך מהגג העליון היה אורו רב, והאיר אל עבר פניו קו כמוהו, והוא הקו שעשה מתחת גג הדלית, שעשה את הה"א. ואם תאמר מדוע אינו מחובר זה הקו עם הגג העליון, כמו האחר, שהוא מחובר ועשה הד'. תשובה, כמו שהאדם כשמשים עמוד אחד דבוק בגג אחד נגד האור, הצל שלו אינו עומד ביושר, כי אם מעט באלכסון, ואינו מגיע לראש הגג. כן הקו שנולד אצל ירך הדלית שב ה"א, אינו דבוק בגג, ולזה הנקראת ה' מפני שכשהאדם מוציא מפיו ה' מוציאה בהבל לבד מבלי טורח, לכן הקו השני שאינו דבק בגג נולד בלי נקודה ובלי עמל, כי אם מן הצל של קו הראשון. ואם תאמר מדוע היה אור של ד' שב הי יותר גדול מן הדלית העקרית, התשובה היא, לפי שהיא עתידה להיותה נקבעת בשם המפורש, לזה הייתה אורה יותר גדול.". | ||
הסבר זה של עמק המלך מתאים למבואר ב[[שער הכוונות]] של האר"י ז"ל לשבת כי האות ה' מורה על ספירת המלכות, והמילוי שבאות ה' מורה על ההארה שהמלכות מולידה וממשיכה לעולם, והיא נרמזת באות ה' של המילה שדה עיין שם. | הסבר זה של עמק המלך מתאים למבואר ב[[שער הכוונות]] של האר"י ז"ל לשבת כי האות ה' מורה על ספירת המלכות, והמילוי שבאות ה' מורה על ההארה שהמלכות מולידה וממשיכה לעולם, והיא נרמזת באות ה' של המילה שדה עיין שם. |