צבי פסח פרנק: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 765 בתים ,  3 בדצמבר 2020
אין תקציר עריכה
שורה 7: שורה 7:
רבי '''צבי פסח פרנק''' (? - [[כ"א כסלו]] [[תשכ"א]]) היה [[רב]], פוסק ממייסדי [[הרבנות הראשית]], רבה האשכנזי של [[ירושלים]].
רבי '''צבי פסח פרנק''' (? - [[כ"א כסלו]] [[תשכ"א]]) היה [[רב]], פוסק ממייסדי [[הרבנות הראשית]], רבה האשכנזי של [[ירושלים]].
==תולדות חיים==
==תולדות חיים==
נולד ב[[פולין]] לאביו רב יהודה לייב פרנק ומלכה, למד בישיבות טלז וסלובודקה, בשנת [[תרנ"ג]] עלתה משפחתו ל[[ארץ ישראל]] והתיישבה ב[[חדרה]].בשנת [[תרנ"ה]] התחתן עם גיטה מלכה ביתו של הרב דוד שפירא.
נולד ב[[פולין]] לאביו הרב יהודה לייב פרנק ומלכה, למד בישיבות סלבודקה וטלז, בשנת [[תרנ"ג]] עלה ל[[ארץ ישראל]] מעט לפני משפחתו. בשנת [[תרנ"ה]] נשא את גיטה מלכה בתו של הרב דוד שפירא.


בשנת [[תרס"ז]] התמנה להיות דיין ב[[בית דין]] האשכנזי שב[[ירושלים]].
בשנת [[תרס"ח]] התמנה כדיין ב[[בית דין]] האשכנזי (פרושי) ב[[ירושלים]], בו כיהן חמיו כראב"ד, לאחר ששנה שימש כנספח. בשנת [[תרע"ח]] מונה לאב בית הדין, ושימש בתפקיד במשך ארבעים שנה.


לאחר עליית שלטון ה[[אנגליה|הבריטים]] ל[[ארץ ישראל]] היה הרב פרנק ממייסדי [[הרבנות הראשית]]. בשנת [[תרצ"ה]] לאחר פטירת [[הרב קוק]] מונה הרב פרנק לרבה האשכנזי של [[ירושלים]] במקומו.שימש כרבה של ירושלים במשך 35 שנה.
כשנתו הטוקים פקודה להגלות את כל בעלי אזרחות [[ארצות הברית]] בארץ, עקב מצב המלחמה עם ארה"ב, התחבא הרב פרנק, מה שגרם למאסרם של אשתו ובנו הקטן, אשתו שלחה לו מכתב בו ביקשה שלא יסגיר את עצמו כדי לשחררה, והיא נמלטה מהמאסר.
 
לאחר עליית שלטון ה[[אנגליה|הבריטים]] ל[[ארץ ישראל]] היה הרב פרנק ממייסדי [[הרבנות הראשית לישראל]], גם שם שימש כאב"ד. בשנת [[תרצ"ה]] לאחר פטירת [[הרב קוק]] מונה הרב פרנק לרבה האשכנזי של [[ירושלים]] במקומו.שימש כרבה של ירושלים במשך 35 שנה.
 
הרב פרנק היה אמנם ליטאי, אך הוא תמך ברעיונות [[ציונות דתית|ציוניים-דתיים]] כגון ה[[אתחלתא דגאולה]].


נפטר ב[[כ"א כסלו]] [[תשכ"א]].
נפטר ב[[כ"א כסלו]] [[תשכ"א]].
11,340

עריכות

תפריט ניווט