2,913
עריכות
מ (←סיכום) |
|||
שורה 15: | שורה 15: | ||
==סיכום== | ==סיכום== | ||
* '''א - ג:''' אצל [[אדמו"ר האמצעי]] התקיים מאמר חז"ל:{{ציטוטון|ללמדך שהקב"ה יושב וממלא שנותיהם של צדיקים מיום ליום ומחודש לחודש}}, שהצדיקים נפטרים ביום שהם נולדים, כמו כן דבר זה מראה על שלמות רוחנית. | * '''א - ג:''' אצל [[אדמו"ר האמצעי]] התקיים מאמר חז"ל:{{ציטוטון|ללמדך שהקב"ה יושב וממלא שנותיהם של צדיקים מיום ליום ומחודש לחודש}}, שהצדיקים נפטרים ביום שהם נולדים, כמו כן דבר זה מראה על שלמות רוחנית. | ||
* '''ד - ה:''' הפסוק {{ציטוטון| | * '''ד - ה:''' הפסוק {{ציטוטון|ויצא יעקב מבאר שבע וילך חרנה}} מורה על ירידת הנשמה למטה, ב{{ציטוטון|״חרון אף של מקום״}}, ושמה הוא צריך לפעול גילוי ה'. | ||
* '''ו - י:'''״ויקח {{הערה|יעקב}} מאבני המקום״, ״שירא מפני חיות רעות״, ולכאורה: איך מגינים האבנים מחיות רעות? אלא שזה מורה על התוקף דקדושה רוחנית שהיתה סביב יעקב, שהתגברה על הגשמיות, ובמילא הגין עליו מחיות רעות. | * '''ו - י:'''״ויקח {{הערה|יעקב}} מאבני המקום״, ״שירא מפני חיות רעות״, ולכאורה: איך מגינים האבנים מחיות רעות? אלא שזה מורה על התוקף דקדושה רוחנית שהיתה סביב יעקב, שהתגברה על הגשמיות, ובמילא הגין עליו מחיות רעות. | ||
*'''י"א:''' הפסוק:{{ציטוטון| | *'''י"א:''' הפסוק:{{ציטוטון|מטתו שלימה}} (של יעקב) מורה על השלימות של יעקב גם ל״מטה״ , ששם שוכב האדם וראשו הוא בשוה עם רגלו {{הערה|לא כמו בעמידה או ישיבה}}, וע"י הוא מגלה בזה שייכותו לעצמותו, שמצד עצמותו החלק עליון ותחתון הם דבר אחד ממש, כי הוא למעלה מכל הגדרים, ופשיטות העצמות מתגלית בפשיטות ישראל. | ||
* '''י"ב:''' הבירור בין [[יעקב]] ל[[עשיו]] – הוא חיבור אורות דתהו (שעשיו היה בחינת עולם תהו) בכלים דתיקון (ש[[יעקב]] היה בבחינת [[עולם התיקון]]). | * '''י"ב:''' הבירור בין [[יעקב]] ל[[עשיו]] – הוא חיבור אורות דתהו (שעשיו היה בחינת עולם תהו) בכלים דתיקון (ש[[יעקב]] היה בבחינת [[עולם התיקון]]). | ||
* '''י"ג - י"ד:''' אחד מסימני ה[[גאולה]] הוא:ש״[[אבן מקיר תזעק]]״, שגשמיות העולם עצמה (האבן), הנפעל, מגלה את כח הפועל שבו. | * '''י"ג - י"ד:''' אחד מסימני ה[[גאולה]] הוא:ש״[[אבן מקיר תזעק]]״, שגשמיות העולם עצמה (האבן), הנפעל, מגלה את כח הפועל שבו. | ||
* '''ט"ו:'''תורת החסידות של [[אדמו"ר האמצעי]] הייתה באופן של ״[[רחובות הנהר]]״. משא״כ אצל [[אדמו"ר הצמח צדק]] שהיה בעיקר החידוש שהיה משווה תורת החסידות עם תורת הנגלה. | * '''ט"ו:'''תורת החסידות של [[אדמו"ר האמצעי]] הייתה באופן של ״[[רחובות הנהר]]״. משא״כ אצל [[אדמו"ר הצמח צדק]] שהיה בעיקר החידוש שהיה משווה תורת החסידות עם תורת הנגלה. | ||
*'''י"ד - כ':''' {{ציטוטון| | *'''י"ד - כ':''' {{ציטוטון|וישלח יעקב מלאכים לפניו אל עשו}} כי יעקב חשב שעשו כבר התברר. ובפועל היה עשיו קודם הבירור. משא״כ עתה – לאחרי הפצת [[תורת החסידות]] ע"י [[רבותינו נשיאנו]], כבר נגמרו כל הבירורים, והכל מוכן, וצריכים רק לפתוח העינים , ולראות את זה בפועל!, ובלימוד של [[תורת החסידות]] כבר שייך לכל אחד, וכל אחד יכול ללמדו! | ||
==קישורים חיצוניים== | ==קישורים חיצוניים== |
עריכות