משה שרת: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 5,591 בתים ,  1 בדצמבר 2020
מ
מאין תקציר עריכה
שורה 25: שורה 25:
בשנת [[תשכ"א]] התמנה לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית. תפקיד בו שימש עד לפטירתו, ב[[ז' בתמוז]] [[תשכ"ה]].
בשנת [[תשכ"א]] התמנה לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית. תפקיד בו שימש עד לפטירתו, ב[[ז' בתמוז]] [[תשכ"ה]].


== קשריו עם הרבי וחב"ד ==
=== היחידות אצל הרבי בשנת תשכ"ב ===
בשנת [[תשכ"ב]] נכנס ל[[יחידות]] אצל הרבי, כיו"ר הסוכנות היהודית, יחד עם קונסול ישראל בנוי יורק מר דוד ריבלין, שסיפר שבעת היחידות עלו מספר נושאים, בניהם עניין היישוב [[כפר חב"ד]], וששרת יצא מהיחידות בהתרשמות עמוקה.
ריבלין סיפר שבעת היחידות עלה נושא משפט אייכמן, שהתנהל אז בישראל, שרת סיפר על המשפט בהתרגשות, ואמר שהמשפט מעלה מחדש את כל פרשיית [[השואה]], הרבי שאל אותו בתגובה מדוע עושים מהמשפט "הילולות" שהרי במידה וזה כדי לעורר את נושא השואה, יש לעשות זאת בצורה הולמת{{הערה|שם=הרבי וראשי הממשלה|[[מנחם כהן (אלעד)|מנחם כהן]], הפרק על משה שרת במוסף '''הרבי וראשי הממשלה''', צורף ל[[שבועון כפר חב"ד]] גיליון מס' 1601, חג הפסח תשע"ה}}. הרבי הוסיף וסיפר שלאחר השואה ביקשו רבנים מ[[אדמו"ר הריי"צ]] שיצטרף אליהם בקריאת גינוי נגד אנשים שהתבטאו בצורה מקוממת כלפי הקדוש ברוך הוא בעקבות השואה. הרבי הריי"צ לא הסכים והסביר שיש מקום, במיוחד ליהודי מאמין, לשאול 'למה עשה ה' ככה'{{הערה|שם=הרבי וראשי הממשלה}}{{הערה|[https://he.chabad.org/library/article_cdo/aid/4469161 אבא, למה?] {{בית חב"ד}}}}.
באותה שנה שלח הרב [[חנוך גליצנשטיין]] לשרת מכתב מהרבי בעניין בריאת העולם, שרת הודה לו במכתב חוזר, בו סיפר גם על היחידות המדוברת, ואמר שהוא מצא עניין בלימוד השקפותיו של הרבי{{הערה|שם=רועה נאמן לדורו|הרב [[מרדכי מנשה לאופר]], '''רועה נאמן לדורו'''  [[גליון בית חיינו]] מס' 103.}}.
ב[[ח' באדר ב']] כתב הרבי ל[[זלמן שז"ר]] אגרת, בה הוא מזכיר את עניין ביקורו של שרת, ומבקש גם משז"ר לפעול בעניין כל שהוא שביקש משרת{{הערה|[https://chabadlibrary.org/books/admur/ig/22/8383.htm המכתב לשז"ר באתר ספריית חב"ד ליובאוויטש]}}.
בעקבות אותה יחידות, ביקר שרת ב[[כפר חב"ד]], ומסר לתושבים דרישת שלום מהרבי, בעקבות אותו ביקור כתב לו הרבי ב[[י' בתמוז]] שהוא שמח לשמוע על הביקור, ועל כך ששרת שוחח עם הרב [[בנימין גורודצקי]], הרבי הוסיף ואמר שזה מתחבר עם הרשמים שנותרו לו מהיחידות. במכתב הרבי מעודד את שרת להמשיך בפעולותיו, באמצעות סיפור [[מאסר וגאולת אדמו"ר הריי"צ]]{{הערה|[https://chabadlibrary.org/books/admur/ig/22/8465.htm לקריאת המכתב באתר ספריית חב"ד ליובאוויטש]}}.
=== יחידות נוספת ===
הרב [[יהודה לייב גרונר]] סיפר על יחידות נוספת של שרת אצל הרבי, שרת הגיע כנציג הממשלה, כדי להציג בפני הרבי שאלה מסוימת, והרבי הציע את תשובתו. בנוסף לכך נתן לו הרבי עצות כיצד לפתור סכסוך בי שנים משרי הממשלה, שרת התפעל מכך, מכיוון שכלל לא התכוון לשאול את הרבי על כך, ועל סכסוך זה ידעו רק הוא ושני השרים{{הערה|[http://chabad.co.il/?template=article&topic=90&article=482 הרבי יודע] {{חב"ד בישראל}}}}.
=== שרת מתערב למען פעילות חב"ד ===
הרב [[טוביה בלוי]] סיפר, שבתקופת עבודתו ב[[צא"ח]], בתמוז [[תשי"ח]] הגיע הוראה מהרבי לארגן פעילות בכינוס נוער עולמי שמתקיים בירושלים, הרב בלוי ופעילים נוספים הלכו למקום, אך השומר לא הסכים להכניס אותם למקום ללא אישור, הם נעמדו בפתח ושוחחו עם היוצאים והנכנסים, כשהגיע למקום משה שרת, תהה למה לא מכניסים את הפעילים, ודרש שיכניסו אותם, בהמשך, סיפר הרב בלוי, הגיע מכתב מהרבי, בו כתב הרבי שכיצד זה שלא דואגים לכבודה של חב"ד, שחסידים לא יכולים להיכנס{{הערה|הרב [[טוביה בלוי]], "לקט ופרט" חלק שלישי, קפ"ז שביבים אות י"ח}}...
=== התבטאויות על הרבי ===
*{{ציטוטון|בדורנו מעטים האנשים החובקים באישיותם זרועות עולם. והרבי מיליובאוויטש הוא אחד המעטים האלה}}{{הערה|שם=רועה נאמן לדורו}}.
== קישורים חיצוניים ==
*[http://old2.ih.chabad.info/#!g=1&url=article&id=54125 ראש הממשלה בכפר חב"ד ● בימים ההם] {{אינפו}}
*[http://old2.ih.chabad.info/#!g=1&url=article&id=78378 בניו של משה שרת העניקו עותק מהספר החדש לספרייה] {{אינפו}}


{{ראשי ממשלת ישראל}}
{{ראשי ממשלת ישראל}}
{{הערות שוליים}}
{{מיון רגיל:שרת, משה}}
{{מיון רגיל:שרת, משה}}
11,340

עריכות

תפריט ניווט