שער היחוד והאמונה - פרק ח': הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 5: שורה 5:
בפרקים הראשונים (א-ז) התבארה אחדות ה' '''ביחס לעולמות'''{{הערה|איך שבאמת אין עוד מלבדו.}}, ובפרקים הבאים (ח-יב) יתבאר כיצד '''הוא עצמו''' אחד{{הערה|ואינו מורכב חס ושלום.}}.
בפרקים הראשונים (א-ז) התבארה אחדות ה' '''ביחס לעולמות'''{{הערה|איך שבאמת אין עוד מלבדו.}}, ובפרקים הבאים (ח-יב) יתבאר כיצד '''הוא עצמו''' אחד{{הערה|ואינו מורכב חס ושלום.}}.


לגבי העולמות (מאחר והם נפרדים מאלקות, והם "יש"{{הערה|יש מאין, ונופלת עליהם הלשון "בריאה".}}) - שייך להסביר שהם בטלים לאלוקות ואין להם מציאות משל עצמם.
דהיינו, לגבי העולמות{{הערה|מאחר והם נפרדים מאלקות, והם '''יש''' מאין, ונופלת עליהם הלשון "בריאה".}} שייך להסביר שהם בטלים ואין להם מציאות משל עצמם, אבל הספירות אינן נפרדות חס ושלום מאלוקות (שהרי הן עצמן אלוקות). ואם כן, הסבר ביטול העולמות אינו שייך '''כלל''' לגבי הספירות{{הערה|ושבה למקומה הקושיא (מסוף [[שער היחוד והאמונה - פרק ד'|פרק ד']]) – איך יתכן ריבוי באלקות (שהרי הספירות הן עשר)?}}?
 
אבל הספירות אינן נפרדות חס ושלום מאלוקות והן עצמן אלוקות ממש. נמצא, שהסבר ביטול העולמות אינו שייך כלל לגבי הספירות (ושבה למקומה הקושיא מסוף [[שער היחוד והאמונה - פרק ד'|פרק ד']]) – איך יתכן ריבוי באלקות (שהרי הספירות הן עשר)?


בשלושת הפרקים הבאים עונה [[אדמו"ר הזקן]], שמכיון שהספירות "מיוחדות" - אין זה ריבוי אלא אחדות '''פשוטה''':
בשלושת הפרקים הבאים עונה [[אדמו"ר הזקן]], שמכיון שהספירות "מיוחדות" - אין זה ריבוי אלא אחדות '''פשוטה''':
1,616

עריכות

תפריט ניווט