שער היחוד והאמונה - פרק י"א: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ")
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{תניא}}
{{תניא}}
'''פרק י"א''' של [[שער היחוד והאמונה]] מסביר את ענינים של עשרת המאמרות שנקראים כן רק לגבי הנבראים.
'''פרק י"א - יחוד המאמרות'''


==מבוא לפרק==
==מבוא לפרק==
{{להשלים}}
לאחר שהתבארו ביטול הנבראים '''ל'''אלוקות{{הערה|בפרקים א'-ז'.}} ויחוד הספירות '''עם''' אלוקות{{הערה|בפרקים ח'-י'.}}, יתבאר כעת אופן יחוד "החוליה המקשרת" בין הספירות לעולמות – האותיות והמאמרות.
 
==גוף הפרק==
==גוף הפרק==
{{פרק תניא|פרק=יא|טקסט הפרק={{ספר התניא/שער היחוד והאמונה - פרק י"א}}}}
{{פרק תניא|פרק=יא|טקסט הפרק={{ספר התניא/שער היחוד והאמונה - פרק י"א}}}}


==סיכום הפרק==
==סיכום הפרק==
{{להשלים}}
: האותיות (הבוראות עלמין סתימין) והמאמרות (הבוראות עלמין דאתגלין) אינן נפרדות מהספירות אלא נמשכות מהן.{{ש}}דהיינו, מה שהוסבר [[שער היחוד והאמונה - פרק י'|בפרק הקודם]] לגבי הספירות נכון גם לגבי האותיות והמאמרות. גם הן נקראות בשם ("מאמרות" ו"אותיות") רק לגבי הנבראים אך לא לגבי הקב"ה. עם הקב"ה הן מיוחדות בתכלית היחוד, ואינן אלא המשכה והתגלות שלו עצמו.
 
: בסיום הפרק מתורץ, שלמרות שהאותיות{{הערה|אותיות המחשבה, הדיבור וכל שכן אותיות הכתב.}} נראות כדבר נפרד מהנפש{{הערה|כמבואר [[ליקוטי אמרים - פרק ד'|בפרק ד' בתניא]] שהן לבושים בלבד.}}, שורשן האמיתי הוא בעצם הנפש - וכן הדבר גם למעלה.
 
==מושגים יסודיים בפרק==
==מושגים יסודיים בפרק==
*[[י' ספירות]]
*[[אותיות]]
*[[עשרה מאמרות]]


{{סדרה|הקודם=[[שער היחוד והאמונה - פרק י'|פרק י']]|רשימה=פרקי שער היחוד והאמונה|הבא=[[שער היחוד והאמונה - פרק י"ב|פרק י"ב]]}}
{{סדרה|הקודם=[[שער היחוד והאמונה - פרק י'|פרק י']]|רשימה=פרקי שער היחוד והאמונה|הבא=[[שער היחוד והאמונה - פרק י"ב|פרק י"ב]]}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:שער היחוד והאמונה - תניא]]
[[קטגוריה:שער היחוד והאמונה - תניא]]
1,612

עריכות

תפריט ניווט