31,809
עריכות
(הוספת ערך) |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 28: | שורה 28: | ||
על כללות התקופה העיר הרבי מדברי [[הרמב"ם]] באגרת תימן{{הערה|1=פרק ג' (קרוב לסופו).}} שבלעם אמר "כעת יאמר ליעקב ולישראל" בשנת ב' אלפים תפ"ח, והכוונה במילה "כעת" היא שלאחרי שיעבור פעם נוספת מספר שנים כזה, דהיינו בשנת ד' אלפים תתקע"ו{{הערה|1=כן הוא בשלשלת [[הקבלה]], ובקובץ תשובות [[הרמב"ם]] (ליפסיא, תרי"ט). אבל בסדר הדורות (ד"א תתקע"ב) מגה' שצריך להיות תתקע"ב. וכן הוא גם בפי' של ר' יהודה אברצלוני על ספר יצירה (פ"ד (ע' 239)) וקה"ע בירושלמי שם - תתקע"ב.}}, שאז תחזור הנבואה בישראל, ואכן בסביבות זמן זה פעלו רבי יהודה החסיד ובני דורו, שאילו היה בימי האמוראים היה אמורא, אילו היה בימי התנאים היה תנא, ואילו היה בימי הנביאים היה נביא.{{הערה|1=תורת מנחם יז, שנת [[תשט"ז]] חלק שלישי, שיחת שבת פרשת בלק, י"ד תמוז ה'תשט"ז. ושם מביא רשימה של ראשונים עליהם ראוי לחול דברי הרמב"ם, עיי"ש. תורת מנחם - התוועדויות חלק י"ג ע' 138. וש"נ.}}. | על כללות התקופה העיר הרבי מדברי [[הרמב"ם]] באגרת תימן{{הערה|1=פרק ג' (קרוב לסופו).}} שבלעם אמר "כעת יאמר ליעקב ולישראל" בשנת ב' אלפים תפ"ח, והכוונה במילה "כעת" היא שלאחרי שיעבור פעם נוספת מספר שנים כזה, דהיינו בשנת ד' אלפים תתקע"ו{{הערה|1=כן הוא בשלשלת [[הקבלה]], ובקובץ תשובות [[הרמב"ם]] (ליפסיא, תרי"ט). אבל בסדר הדורות (ד"א תתקע"ב) מגה' שצריך להיות תתקע"ב. וכן הוא גם בפי' של ר' יהודה אברצלוני על ספר יצירה (פ"ד (ע' 239)) וקה"ע בירושלמי שם - תתקע"ב.}}, שאז תחזור הנבואה בישראל, ואכן בסביבות זמן זה פעלו רבי יהודה החסיד ובני דורו, שאילו היה בימי האמוראים היה אמורא, אילו היה בימי התנאים היה תנא, ואילו היה בימי הנביאים היה נביא.{{הערה|1=תורת מנחם יז, שנת [[תשט"ז]] חלק שלישי, שיחת שבת פרשת בלק, י"ד תמוז ה'תשט"ז. ושם מביא רשימה של ראשונים עליהם ראוי לחול דברי הרמב"ם, עיי"ש. תורת מנחם - התוועדויות חלק י"ג ע' 138. וש"נ.}}. | ||
{{הערות שוליים}} | |||
עריכות