שידוך יצחק ורבקה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 2,584 בתים ,  12 בנובמבר 2020
שורה 58: שורה 58:
הרבי מסביר{{הערה|שם=ג}}, ש"[[עבד]]" ענינו [[ביטול]] ו[[קבלת עול]]. וזהו "עבדי אבות" - שהעבודה של האבות בקבלת עול, חשובה יותר וממהוה בסיס לתורתן של בנים.
הרבי מסביר{{הערה|שם=ג}}, ש"[[עבד]]" ענינו [[ביטול]] ו[[קבלת עול]]. וזהו "עבדי אבות" - שהעבודה של האבות בקבלת עול, חשובה יותר וממהוה בסיס לתורתן של בנים.


==יחוד מ"ה וב"ן==
==שידוכים כלליים==
השידוך של יצחק ורבקה, לא היו שידוכים פרטיים של שניהם, אלא שידוכים כלליים שנוגעים לכלל ישראל.
 
שידוכים ונישואים אלו, היו שהביאו את ההמשך של עם ישראל, ולכן מבטאים את הנישואין של '''כל עם ישראל'''. וזוהי הסיבה לכך שאברהם מסר ביד אליעזר את כל רכושו, כי בגלל שזהו השידוך של כל עם ישראל, ואברהם היה ה[[ראש]] של כל עם ישראל, לכן התמסר לו, ונתן למענו את כל רכושו.
 
===יחוד מ"ה וב"ן===
חסידות מסבירה{{הערה|ליקוטי תורה וזאת הברכה ד"ה תורה צוה, [[דבר מלכות חיי שרה]].}}, שהנישואין של יצחק ורבקה, הם נישואין כללים של כל עם ישראל, כי הם משקפים את ה[[עבודת ה'|עבודה]] של בני ישראל בכל הדורות:
 
ישנם שני דרגות ובחינות כלליות: '''מ"ה''' - ה[[אור]] ה[[רוחני]], ו'''ב"ן''' - ה[[גשמיות]]. חיבור שני ענינים אלו היה בנישואי יצחק ורבקה. שיצחק הוא יותר רוחני - [[נשמה]] (שהיה עולה תמימה, לאחר שהקריבו אברהם על המזבח), ורבקה היתה יותר שייכת לגשמיות - [[גוף]] (שהיתה בחרן כשושנה בין הקוצים).
 
חיבור שני הענינים שבנישואי יצחק ורבקה, הוא גם כל עבודת בני ישראל - חיבור [[בני ישראל]] ו[[הקב"ה]]. שחיבורם החל ב[[מתן תורה]] שאז היו שידוכי בני ישראל וה', וכיום עבודתינו היא [[הבאת המשיח|להביא את המשיח]], שאז יהיה החיבור בשלימות (נישואין).
 
הסיבה שבתורה מוסברת באריכות דוקא שליחות אליעזר, ולא עצם שידוכם של יצחק ורבקה הוא, כי בשביל יחוד מ"ה וב"ן, צריך להיות [[שלוחים]] (כאליעזר). כמו שבשליח יש שני נקודות: א'. מציאות עצמו בתור אדם עצמאי. ב'. כפי שהוא בטל למשלח, ופועל בדיוק כפי הוראותיו. כך גם בעבודתינו, שכל יהודי הוא [[שליח]] לגלות בגופו את הגילוי האלוקי, שגם כפי שהגוף הוא מציאות בפני עצמה, יתגלה בו האור של הנשמה, ויתבטל אליו.
2,913

עריכות

תפריט ניווט