תבנית:הידעת?/ה' באלול: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
עריכה כללית
אין תקציר עריכה
(עריכה כללית)
שורה 1: שורה 1:
כאשר ליווה [[אדמו"ר המהר"ש]] את בנו [[אדמו"ר הרש"ב]] ל[[חתונת אדמו"ר הרש"ב|חתונתו]] שנערכה במוצאי [[שבת קודש]] [[פרשת ויצא]], [[י"א אלול תרל"ה]] בעיר [[אוורוטש]], עצר ב[[ה' אלול תרל"ה]] בעיירה אחרעמעווע שם אמר [[דא"ח]] וסיפר סיפורים, ולאחר מכן חזר לביתו באמרו: "עכשיו הוא גילוי בחינת "[[מוחין דאימא]]", ולכן נוסעת אם החתן, ואילו לעתיד לבוא, שאז יתגלה "[[מוחין דאבא]]", אהיה גם אני עצמי שם". ואכן, [[אדמו"ר המהר"ש]] לא השתתף בחתונה.
[[אדמו"ר המהר"ש]] לא השתתף בחתונת בנו [[אדמו"ר הרש"ב]]. בדרך מ[[ליובאוויטש]] כאשר ליווה המהר"ש את בנו הרש"ב ל[[חתונת אדמו"ר הרש"ב|חתונה]] שנערכה בעיר [[אוורוטש]], עצר בה' [[אלול]], בעיירה אחרעמעווע, אמר [[דא"ח]] וסיפר סיפורים. לאחר מכן חזר לביתו באמרו: "עכשיו הוא גילוי בחינת "[[מוחין דאמא]]", ולכן נוסעת אם החתן, ואילו לעתיד לבוא, שאז יתגלה "[[מוחין דאבא]]", אהיה גם אני עצמי שם".


לפני שעלו על העגלה בחזרה ל[[ליובאוויטש]], פגשו ב[[חסיד]] [[ליאדי]] שחזר מרבו, [[אדמו"ר מוהרחש"ז]] מ[[ליאדי]], ובדרכו עצר בעעירה לשמוע את אדמו"ר המה"ש.
לפני שעלה אדמו"ר המהר"ש על העגלה בחזרה ל[[ליובאוויטש]], פגש ב[[חסידות ליאדי|חסיד ליאדי]] שחזר מרבו, [[אדמו"ר מוהרחש"ז]] מ[[ליאדי]], ובדרכו עצר בעיירה לשמוע את המהר"ש.


אדמו"ר מהרש"ר שאלו: חוזר אתה מאחי?
אדמו"ר מהר"ש שאלו: חוזר אתה מאחי? ענה לו החסיד: כן. אמר לו המהר"ש: הושט את [[לשון|לשונך]] ואומר לך איזה [[חסידות]] שמעת שם. הושיט ה[[חסיד]] את לשונו, ואדמו"ר מהר"ש חזר לו בדיוק על מה ששמע מהאדמו"ר מליאדי.
 
ענה לו: כן.
 
ענה לו אדמו"ר המהר"ש: הושט את [[לשון|לשונך]] ואומר לך איזה [[חסידות]] שמעת שם.
 
הושיט ה[[חסיד]] את לשונו, ואדמו"ר מהר"ש חזר לו בדיוק על מה ששמע מאדמו"ר מליאדי.
396

עריכות

תפריט ניווט