אלברט איינשטיין: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
אין תקציר עריכה
מאין תקציר עריכה
שורה 3: שורה 3:


==תולדות חייו==
==תולדות חייו==
נולד ב[[י"ט באדר]] [[תרל"ט]] ב[[גרמניה]] למשפחה יהודית, למד בבית ספר נוצרי, אך בבגרותו למד יהדות מפי מורה פרטי, ושמר מעט מצוות{{הערה|אלברט איינשטיין ויהדותו, עמ' 32, מתוך גיליון 270 של דף לתרבות יהודית, סיוון התשס"ו. בהוצאת משרד החינוך התרבות והספורט, האגף לתרבות תורנית}} אך עזב את שמירת המסורת שלו, והחל ללמוד מדע. בגיל 16 הוא נכנס ללמוד ב[[גימנסיה]].
נולד ב[[י"ט באדר]] [[תרל"ט]] ב[[גרמניה]] למשפחה יהודית, למד בבית ספר נוצרי, אך בבגרותו למד יהדות מפי מורה פרטי, ושמר מעט מצוות{{הערה|אלברט איינשטיין ויהדותו, עמ' 32, מתוך גיליון 270 של דף לתרבות יהודית, סיוון התשס"ו. בהוצאת משרד החינוך התרבות והספורט, האגף לתרבות תורנית}} אך עזב את שמירת המסורת שלו, והחל ללמוד מדע. בגיל 16 נכנס ללמוד ב[[גימנסיה]].


בשנת [[תרס"ה]] מאמריו המדעיים המרכזיים הראשונים, בשנת [[תרע"ה]] פרסם את תורת היחסות הכללית, אותה הגה.
בשנת [[תרס"ה]] התפרסמו מאמריו המדעיים המרכזיים הראשונים, בשנת [[תרע"ה]] פרסם את תורת היחסות הכללית, אותה הגה.


בשנת [[תרפ"א]] זכה בפרס נובל לפיזיקה.
בשנת [[תרפ"א]] זכה בפרס נובל לפיזיקה, לחר שרוב החוקרים הסכימו עם טענותיו בתורת היחסות.


בשנת [[תרצ"ב]] היגר ל[[ארצות הברית]], עם פרוץ [[מלחמת עולם השנייה]] שלח מכתב לנשיא [[ארצות הברית]] [[רוזוולט]] בו הוא מביע את חששו מפני ניסיון גרמני לבנות פצצה אטומית. המכתב היה הגורם המכריע לפתיחת פרויקט מנהטן, שהסתיים בהטלת פצצות האטום על הירושימה ונגאסקי.
בשנת [[תרצ"ב]] היגר ל[[ארצות הברית]], עם פרוץ [[מלחמת עולם השנייה]] שלח מכתב לנשיא [[ארצות הברית]] [[רוזוולט]] בו הוא מביע את חששו מפני ניסיון גרמני לבנות פצצה אטומית. המכתב היה הגורם המכריע לפתיחת פרויקט מנהטן, שהסתיים בהטלת פצצות האטום על הירושימה ונגאסקי, ואיינשטיין היה מעורב בו.


מת ב[[כ"ו בניסן]] [[תשט"ו]].
מת ב[[כ"ו בניסן]] [[תשט"ו]].
11,340

עריכות

תפריט ניווט