אלברט איינשטיין: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
שורה 28: שורה 28:
החוקר הרב [[יהושע מונדשיין]] עורר ספק אודות סיפור זה באחד מטוריו, ואף טען ש'לא היה ולא נברא'{{הערה|1=[http://shturem.net/index.php?section=artdays&id=1101 הרבי, הרוגצ'ובי ו...איינשטיין, "סיפורים וגילגוליהם"] {{שטורעם}}}}.
החוקר הרב [[יהושע מונדשיין]] עורר ספק אודות סיפור זה באחד מטוריו, ואף טען ש'לא היה ולא נברא'{{הערה|1=[http://shturem.net/index.php?section=artdays&id=1101 הרבי, הרוגצ'ובי ו...איינשטיין, "סיפורים וגילגוליהם"] {{שטורעם}}}}.
===תורת היחסות בתורת הרבי===
===תורת היחסות בתורת הרבי===
[[הרבי]] מזכיר {{הערה|[[ליקוטי שיחות]] חלק ל' עמ' 260}} את תורת היחסות של איינשטיין, בנוגע לכך שאיך מסתדר שיטתה של ה[[תורה]] שה[[שמש]] מסתובב סביב [[כדור הארץ]], למרות שהמדענים סוברים ש[[כדור הארץ]] מסתובב סביב ה[[שמש]], [[הרבי]] מזכיר את תורת היחסות של איינשטיין שהוכיחה אי אפשר מבחינה מדעית לדעת כיצד עומד [[כדור הארץ]], ה[[כוכב]]ים וה[[שמש]]:
באחד השיחות בהם התייחס הרבי לעניין הילוך השמש, הסביר הרבי שבעוד בעבר, כשהשיטה המקובלת הייתה שכדור הארץ מסתובב סביב [[השמש]] (שיטת קופרניקוס), ניסו המפרשים להתאים את דברי התורה בתירוצים דחוקים לשיטה, הרי שכיום כשתורת היחסות, שקובעת שאי אפשר לדעת מי הוא העומד ומי הוא המסובב, היא המקובלת בעולם, אין  צורך בכלל לנסות להמשיך להתאים את דבר התורה הפשוטים, לטענת החוקרים{{הערה|1=[[ליקוטי שיחות]] [https://chabadlibrary.org/books/admur/lkus/30/14/1/260.htm?q=%D7%90%D7%99%D7%99%D7%A0%D7%A9%D7%98%D7%99%D7%99%D7%9F חלק ל' עמוד 260]}}.
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=ידוע כמה נתלבטו איזה מגדולי ישראל איך להתאים פירושם הפשוט של הכתובים המורים על מהלך השמש והירח, והארץ לעולם עומדת, עם שיטת קופרניקוס שמשך זמן אמרו שזוהי האמת המוחלטת, עד שבאה שיטת היחסיות של איינשטיין והוכיחה (ומובן שזהו הוכחה לפי מצב הידיעה עתה) שמנקודת מבט המדע אי אפשר להוכיח בשום אופן, ביחס שבין הכוכבים והארץ, מי העומד ומי המסובב, ובמילא יתכן גם כן שהארץ עומדת והכוכבים סובבים אותה ואין כל צורך להוציא הכתובים מידי פשוטם ולעקמם על ידי קישוים ודיחוקים, וכן בנוגע לדברי רז"ל שיש להבינם כפשוטם.}}


באחת ממכתביו מזכיר [[הרבי]] שהוסקים בתורת היחסות טעו והסיקו "מסקנות מוזרות במאוד" בעניין ה[[זמן]]{{הערה|1=[[אגרות קודש (אדמו"ר שליט"א)]] [https://chabadlibrary.org/books/admur/ig/2/283.htm?q=%D7%90%D7%99%D7%99%D7%A0%D7%A9%D7%98%D7%99%D7%99%D7%9F חלק ב', אגרת רפג]}}.
באחד ממכתביו מזכיר [[הרבי]] שהעוסקים בתורת היחסות טעו והסיקו "מסקנות מוזרות במאוד" בעניין ה[[זמן]]{{הערה|1=[[אגרות קודש (אדמו"ר שליט"א)]] [https://chabadlibrary.org/books/admur/ig/2/283.htm?q=%D7%90%D7%99%D7%99%D7%A0%D7%A9%D7%98%D7%99%D7%99%D7%9F חלק ב', אגרת רפג]}}.


כמו כן במכתב אחד כותב [[הרבי]] לפרופסור אחד שהוציא ספר על תורת היחסות של איינשטיין, הוא מסביר את שטיתה של תורת היחסות שעיקרה היא שזמן ומקום הינם משהו יחסי, כמו כן כתב [[הרבי]] שתורת היחסות הינה רק בגדר השערה ואינה יכולה לקבוע.
כמו כן במכתב אחד כותב [[הרבי]] לפרופסור אחד שהוציא ספר על תורת היחסות של איינשטיין, הוא מסביר את שטיתה של תורת היחסות שעיקרה היא שזמן ומקום הינם משהו יחסי, כמו כן כתב [[הרבי]] שתורת היחסות הינה רק בגדר השערה ואינה יכולה לקבוע.


{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
11,340

עריכות

תפריט ניווט