שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 6 בתים ,  05:43, 28 באוקטובר 2020
מ
החלפת טקסט – "ע"י" ב־"על ידי"
במאמרי חסידות מבואר שפיזור מעות לצדקה לעניים בערב חג הסוכות מהוה כלי חסד בגשמיות לאורות הנעלים של החסדים שמאירים בחג הסוכות.
[[הרבי]] עורר להרבות בצדקה בערב החג{{הערה|בשנת תשל"א ובכה שנים לאחרי זה}} וביאר את שייכות נתינת הצדקה ליום זה{{הערה|בשיחת שבת חוה"מ סוכות סעיפים ב' וג'}}. וסיפר ש[[אדמו"ר הריי"צ]] לא נהג במנהג זה{{הערה|"לא ראיתי אצל כ"ק מו"ח אדמו"ר שירבה בצדקה בערב חג הסוכות. שאלתי אצל חסידים, וגם הם לא ידעו אלא רק שבליובאוויטש היו עניים סובבים על הפתחים בערב ש"ק, אך בערב סוכות לא ראו". המלך במסיבו ח"א עמ' קפו. ושם בעמ' רנא: "חשבתי שאולי נותן [אדמו"ר הריי"צ] ע"י על ידי הר"ח ליברמן, שאלתי אותו והשיב בשלילה"}}.
ביום זה נותנים צדקה גם עבור יום טוב, ואם חלה שבת לאחרי ימי היום טוב נותנים גם בעבורה. עורכים מגבית ומחלקים את 'צורכי החג' לחג הסוכות לאלו הנצרכים (בדומה ל'מעות חיטים' לחג הפסח). וכן מחלקים [[ד' מינים]] (שצריכים להיות 'לכם'), ומה טוב להשתדל שלכל אחד ואחד תהיה סוכה משלו{{הערה|במקום אחר אמר הרבי: מכיוון ש"תשבו כעין תדורו" – צריכה להיות לכל משפחה סוכה לעצמה, בדוגמת מה שבכל השנה היא גרה בדירה משלה. ובפרט שגם עשיית הסוכה היא מצווה, ובכיוצא בזה "מצווה בו יותר מבשלוחו". לקוטי שיחות ח"כ עמ' 267}}.

תפריט ניווט