לשנה הבאה בירושלים: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – "ע"י" ב־"על ידי"
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "ע"י" ב־"על ידי")
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 3: שורה 3:


==בתורת רבותינו נשיאינו==
==בתורת רבותינו נשיאינו==
[[אדמו"ר המהר"ש]] ביאר שעניין אמירת "לשנה הבאה" בסיום יום הכיפורים הוא בקשר לסיום וחותם עניינם המיוחד של ה[[ימים הנוראים]]. בשונה מסדר העבודה בחודש [[אלול]] המושתת על עבודת האדם בדרך [[אתערותא דלתתא]] סדר העבודה של [[ראש השנה]] ו[[יום הכיפורים]] הוא המשכה אלוקית מלמעלה למטה ב[[אתערותא דלעילא]] של [[י"ג מידות הרחמים]] הפועלים [[תשובה עילאה]] בהמשכת אור עליון הממלא את כל הפגמים. תשובה זו נדרשת אף אצל צדיקים ו"זהו מה שבסיום תפילת נעילה אומרים שמע ישראל כו' ומסיימים לשנה הבאה בירושלים, בגאולה האמיתית והשלימה ע"י משיח צדקנו, שמשיח אתא לאתבא צדיקייא בתיובתא, שהוא המשכת בחי' השער רחב גם בצדיקים"{{הערה|[https://chabadlibrary.org/books/maharash/tsh/632b/3/2/642.htm תורת שמואל תרל"ב חלק ב' עמ' תרמב]}}.
[[אדמו"ר המהר"ש]] ביאר שעניין אמירת "לשנה הבאה" בסיום יום הכיפורים הוא בקשר לסיום וחותם עניינם המיוחד של ה[[ימים הנוראים]]. בשונה מסדר העבודה בחודש [[אלול]] המושתת על עבודת האדם בדרך [[אתערותא דלתתא]] סדר העבודה של [[ראש השנה]] ו[[יום הכיפורים]] הוא המשכה אלוקית מלמעלה למטה ב[[אתערותא דלעילא]] של [[י"ג מידות הרחמים]] הפועלים [[תשובה עילאה]] בהמשכת אור עליון הממלא את כל הפגמים. תשובה זו נדרשת אף אצל צדיקים ו"זהו מה שבסיום תפילת נעילה אומרים שמע ישראל כו' ומסיימים לשנה הבאה בירושלים, בגאולה האמיתית והשלימה על ידי משיח צדקנו, שמשיח אתא לאתבא צדיקייא בתיובתא, שהוא המשכת בחי' השער רחב גם בצדיקים"{{הערה|[https://chabadlibrary.org/books/maharash/tsh/632b/3/2/642.htm תורת שמואל תרל"ב חלק ב' עמ' תרמב]}}.


[[אדמו"ר הריי"צ]] ביאר כמה פעמים שבאמירת "לשנה הבאה" אין הכוונה לחכות עד שנה שלאחר מכן, אלא הכוונה, שמשיח יבוא מייד ויוליך את בני ישראל לארץ הקודש ולירושלים, וממילא בשנה הבאה יהיו בירושלים הבנויה{{הערה|[https://chabadlibrary.org/books/maharyatz/sichos/706-10/5/22/200.htm ספר השיחות תש"ח עמ' 200 וכן בכמה מקומות]}}.
[[אדמו"ר הריי"צ]] ביאר כמה פעמים שבאמירת "לשנה הבאה" אין הכוונה לחכות עד שנה שלאחר מכן, אלא הכוונה, שמשיח יבוא מייד ויוליך את בני ישראל לארץ הקודש ולירושלים, וממילא בשנה הבאה יהיו בירושלים הבנויה{{הערה|[https://chabadlibrary.org/books/maharyatz/sichos/706-10/5/22/200.htm ספר השיחות תש"ח עמ' 200 וכן בכמה מקומות]}}.

תפריט ניווט