פרשת ויקרא: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 5 בתים ,  27 באוקטובר 2020
מ
החלפת טקסט – " {{הערה|" ב־"{{הערה|"
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ")
מ (החלפת טקסט – " {{הערה|" ב־"{{הערה|")
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 28: שורה 28:
אך רואים יוצא מן הכלל שהחטאת באה
אך רואים יוצא מן הכלל שהחטאת באה
מן הזכר, והוא בחטאת הנשיא שקרבנו
מן הזכר, והוא בחטאת הנשיא שקרבנו
שעיר, שהוא זכר {{הערה|ראה זבחים עה, ב}}.
שעיר, שהוא זכר{{הערה|ראה זבחים עה, ב}}.
[[הרבי מליובאוויטש]] מבאר{{הערה|[[לקוטי שיחות]] חל"ב עמ' 13 ואילך}} את הטעם לשינויי הקרבנות:
[[הרבי מליובאוויטש]] מבאר{{הערה|[[לקוטי שיחות]] חל"ב עמ' 13 ואילך}} את הטעם לשינויי הקרבנות:
אשם חמור מחטאת, ועד שכמה
אשם חמור מחטאת, ועד שכמה
אשמות באים גם על המזיד {{הערה|ראה כריתות ט,
אשמות באים גם על המזיד{{הערה|ראה כריתות ט,
א}}, משא"כ חטאת באה רק על השוגג{{הערה|עיין
א}}, משא"כ חטאת באה רק על השוגג{{הערה|עיין
בארוכה פי' הרמב"ן סוף הפרשה}}. וזהו גם הטעם
בארוכה פי' הרמב"ן סוף הפרשה}}. וזהו גם הטעם
שחטאת בת {{מונחון|דנקא|מעה}} ואשם שתי
שחטאת בת {{מונחון|דנקא|מעה}} ואשם שתי
סלעים {{הערה|שבועות לז, א ועוד}}, כי האשם חמור
סלעים{{הערה|שבועות לז, א ועוד}}, כי האשם חמור
יותר, ולכן גם שוויו גבוה יותר.
יותר, ולכן גם שוויו גבוה יותר.
ויש לומר שזהו גם הטעם שהאשם
ויש לומר שזהו גם הטעם שהאשם
שורה 44: שורה 44:
ישראל" - "לבית יעקב אלו הנשים תאמר
ישראל" - "לבית יעקב אלו הנשים תאמר
להם בלשון רכה ותגיד לבני ישראל כו'
להם בלשון רכה ותגיד לבני ישראל כו'
פרש לזכרים דברים הקשים כגידין" {{הערה|יתרו
פרש לזכרים דברים הקשים כגידין"{{הערה|יתרו
יט, ג}}. ועל כן, לאשם החמור יותר מקריבים
יט, ג}}. ועל כן, לאשם החמור יותר מקריבים
זכר – המרמז על "דברים הקשים כגידים"
זכר – המרמז על "דברים הקשים כגידים"
שורה 56: שורה 56:
העם, ועל דרך מה שאמרו עה"פ "ואשימם
העם, ועל דרך מה שאמרו עה"פ "ואשימם
בראשיכם" – "שאשמותיהם של ישראל
בראשיכם" – "שאשמותיהם של ישראל
תלויות בראשי דייניהם" {{הערה|דברים א, יג וברש"י
תלויות בראשי דייניהם"{{הערה|דברים א, יג וברש"י
שם}}. ולכן, אף חטאתו באה מן הזכר, כי
שם}}. ולכן, אף חטאתו באה מן הזכר, כי
חטאת הנשיא חמורה יותר.  
חטאת הנשיא חמורה יותר.  

תפריט ניווט