פרשת בשלח: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 4 בתים ,  27 באוקטובר 2020
מ
החלפת טקסט – " {{הערה|" ב־"{{הערה|"
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ")
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
מ (החלפת טקסט – " {{הערה|" ב־"{{הערה|")
שורה 23: שורה 23:
ואכן רואים שישנו צד השווה בשניהם, שכמו
ואכן רואים שישנו צד השווה בשניהם, שכמו
שענינו של אהרן הכהן הוא "אוהב שלום ורודף
שענינו של אהרן הכהן הוא "אוהב שלום ורודף
שלום אוהב את הבריות ומקרבן לתורה" {{הערה|אבות
שלום אוהב את הבריות ומקרבן לתורה"{{הערה|אבות
פ"א מי"ב}}, כן היה ענינה של מרים "פועה ומדברת
פ"א מי"ב}}, כן היה ענינה של מרים "פועה ומדברת
והוגה לולד כדרך הנשים המפייסות תינוק
והוגה לולד כדרך הנשים המפייסות תינוק
הבוכה" {{הערה|פרש"י שמות א, טו}}.
הבוכה"{{הערה|פרש"י שמות א, טו}}.
אמנם למרות מעלתה זו של מרים, שבאה אליה
אמנם למרות מעלתה זו של מרים, שבאה אליה
מצד עצמה, וכלשון רש"י הנ"ל "כדרך הנשים",
מצד עצמה, וכלשון רש"י הנ"ל "כדרך הנשים",
שורה 34: שורה 34:
ומזה הוראה בעבודת נשי ישראל:
ומזה הוראה בעבודת נשי ישראל:
מצינו בכ"מ שישנן כו"כ מעלות בנשי ישראל
מצינו בכ"מ שישנן כו"כ מעלות בנשי ישראל
שאין באנשים {{הערה|ראה תענית כג, ב. מפרשי התורה ויקהל
שאין באנשים{{הערה|ראה תענית כג, ב. מפרשי התורה ויקהל
לה, כב. פרדר"א פמ"ה, ועוד}}. אך מכל מקום עליהן לדעת
לה, כב. פרדר"א פמ"ה, ועוד}}. אך מכל מקום עליהן לדעת
ש"איזוהי אשה כשרה העושה רצון בעלה" {{הערה|תדא"ר
ש"איזוהי אשה כשרה העושה רצון בעלה"{{הערה|תדא"ר
פ"ט}}, והיינו, שדווקא על ידי שעושות "רצון
פ"ט}}, והיינו, שדווקא על ידי שעושות "רצון
בעלה" - באות מעלותיהן הגדולות הקיימות בהן
בעלה" - באות מעלותיהן הגדולות הקיימות בהן

תפריט ניווט