פרשת בא: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 3 בתים ,  27 באוקטובר 2020
מ
החלפת טקסט – " {{הערה|" ב־"{{הערה|"
מ (החלפת טקסט – " {{הערה|" ב־"{{הערה|")
שורה 19: שורה 19:


==בתורת החסידות==
==בתורת החסידות==
[[הרבי מליובאוויטש]] מביא{{הערה|[[לקוטי שיחות]] חל"ו עמ' 61 ואילך}} שבמנחת חינוך {{הערה|מצוה כג}}חקר אם אפשר לערוף
[[הרבי מליובאוויטש]] מביא{{הערה|[[לקוטי שיחות]] חל"ו עמ' 61 ואילך}} שבמנחת חינוך{{הערה|מצוה כג}}חקר אם אפשר לערוף
פטר חמור של חבירו, ודן בזה מצד היזק ממון
פטר חמור של חבירו, ודן בזה מצד היזק ממון
חבירו. ועדיין יש לעיין בזה, שהרי כתב רש"י
חבירו. ועדיין יש לעיין בזה, שהרי כתב רש"י
שורה 29: שורה 29:
ויש לפשוט מיהא שיטת רש"י בזה מדיוק לשונו
ויש לפשוט מיהא שיטת רש"י בזה מדיוק לשונו
כאן שכתב "לפיכך יפסיד ממונו" שלא כלשון
כאן שכתב "לפיכך יפסיד ממונו" שלא כלשון
הברייתא {{הערה|בכורות שם}} "יופסד ממונו" או כלשון
הברייתא{{הערה|בכורות שם}} "יופסד ממונו" או כלשון
המכילתא "נכסיו יאבדו":
המכילתא "נכסיו יאבדו":
החילוק בין "יופסד ממונו" ל"יפסיד ממונו"
החילוק בין "יופסד ממונו" ל"יפסיד ממונו"
שורה 38: שורה 38:
ועל פי זה [[רש"י]] שכתב "יפסיד ממונו" שיטתו היא
ועל פי זה [[רש"י]] שכתב "יפסיד ממונו" שיטתו היא
שעיקר העוול בהעדר פדיית פטר חמור אינו חסרון
שעיקר העוול בהעדר פדיית פטר חמור אינו חסרון
ממון כהן, אלא אכזריות הגברא {{הערה|כנ"ל ב'פנינה'
ממון כהן, אלא אכזריות הגברא{{הערה|כנ"ל ב'פנינה'
הקודמת}}, שהפסיד ממון הכהן בלי תועלת לעצמו,
הקודמת}}, שהפסיד ממון הכהן בלי תועלת לעצמו,
ועל כן "יפסיד ממונו", שהוא צריך להרגיש הפסד
ועל כן "יפסיד ממונו", שהוא צריך להרגיש הפסד

תפריט ניווט