ליקוטי אמרים - פרק א': הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 5: שורה 5:
פרק זה מציג סתירה, לכאורה, בין מקורות ב[[נגלה דתורה]] ([[מסכת נידה]] מול [[מסכת אבות]]); איזה דרגה על האדם לייחס לעצמו מבין שלושת הדרגות ה[[רוחני]]ות ([[צדיק]], [[בינוני]] או [[רשע]]). "סתירה" זו מסתעפת ויוצרת אי בהירות כללית בכל הקשור למושגים: צדיק, בינוני ורשע ומתברר הצורך לרדת לשורשם ולהעמיק במשמעותם. לקראת סוף הפרק מתחיל [[אדמו"ר הזקן]] להניח את היסודות להסבר הכללי, בהקדמת דברי רבי [[חיים ויטאל]] בדבר [[שתי הנפשות]] הקיימות אצל כל [[יהודי]].
פרק זה מציג סתירה, לכאורה, בין מקורות ב[[נגלה דתורה]] ([[מסכת נידה]] מול [[מסכת אבות]]); איזה דרגה על האדם לייחס לעצמו מבין שלושת הדרגות ה[[רוחני]]ות ([[צדיק]], [[בינוני]] או [[רשע]]). "סתירה" זו מסתעפת ויוצרת אי בהירות כללית בכל הקשור למושגים: צדיק, בינוני ורשע ומתברר הצורך לרדת לשורשם ולהעמיק במשמעותם. לקראת סוף הפרק מתחיל [[אדמו"ר הזקן]] להניח את היסודות להסבר הכללי, בהקדמת דברי רבי [[חיים ויטאל]] בדבר [[שתי הנפשות]] הקיימות אצל כל [[יהודי]].


{{תניא/ליקוטי אמרים/א}}
==גוף הפרק==
 
{{ספר התניא/ליקוטי אמרים - פרק א'}}
==סיכום הפרק==
==סיכום הפרק==
==צילום דפוס התניא==
==צילום הפרק==
[[תמונה:תניא ה.jpg|right|thumb|250px|עמוד 1]]
[[תמונה:תניא ה.jpg|right|thumb|250px|עמוד 1]]
[[תמונה:תניא 10.jpg|right|thumb|250px|עמוד 2]]
[[תמונה:תניא 10.jpg|right|thumb|250px|עמוד 2]]
שורה 14: שורה 14:


==מושגים יסודיים בפרק==
==מושגים יסודיים בפרק==
* [[צדיק גמור]]
* [[צדיק גמור]]
* [[צדיק שאינו גמור]]
* [[צדיק שאינו גמור]]

תפריט ניווט