משתמש:דער חב"דסקער/מלחמת קוריאה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{בעבודה}}
{{בעבודה}}
==רקע==
==רקע==
ב[[י' תמוז]] בשנת [[תש"י]] פלשה קוריאה הצפונית לקוריאה הדרומית בתמיכת סין וברית המועצות. כעבור  עשרה ימים,  ב[[כ' תמוז]] יצאו צבאות הקואליציה של בעלות הברית ו[[ארה]] להגן על קוריאה הדרומית. בהמשך הצטרפה  גם [[סין]] הקומוניסטית למלחמה מול בעלות הברית עם יותר ממיליון חיילים. המלחמה ערכה 3 שנים תש"י –תשי"ג (1953-1950) וגבתה את חייהם של 5.2 מיליון איש בגלל התנגשות המעצמות (סין וקוריאה הצפונית קיבלו סיוע מברית המועצות) והנשק הגרעיני שכבר היה בשימוש, היה חשש כבד שהמלחמה תהפוך למלחמת עולם שלישית ותתפשט גם ל[[אירופה]] וארה"ב.
בשנת [[תש"י]], ב[[י' תמוז]] פלשה קוריאה הצפונית בתמיכתם של סין וברית המועצות לקוריאה הדרומית. ב[[כ' תמוז]], לאחר כעשרה ימים , צבאות הקואליציה של אהובעלות הברית יצאו להגן על קוריאה הדרומית. גם סין הקומניסטית הצטרפה אז אחר כך למלחמה מול בעלות הברית עם יותר ממליון חיילים.  
 
אורך המלחמה היה כ3 שנים, משנת [[תש"י]]  עד שנת [[תשי]] (1953-1950) וגבתה את חייהם של 5.2 מיליון איש בגלל התנגשות המעצמות (סין וקוריאה הצפונית קיבלו סיוע מברית המועצות) והנשק הגרעיני שכבר היה בשימוש, היה חשש כבד שהמלחמה תהפוך למלחמת עולם שלישית ותתפשט גם ל[[אירופה]] וארה"ב.
 
==נבואת הרבי==
==נבואת הרבי==
אך הרבי מלך המשיח ניבא אז,  שהמלחמה בקוריאה לא תגיע למערב.
אך הרבי מלך המשיח ניבא אז,  שהמלחמה בקוריאה לא תגיע למערב.
542

עריכות

תפריט ניווט