11,340
עריכות
דער חב"דסקער (שיחה | תרומות) מ (מנדי קרומבי העביר את הדף משתמש:מנדי קרומבי/ליקוי מאורות לשם ליקוי מאורות בלי להשאיר הפניה: מוכן לערך ב"ה.) |
|||
שורה 19: | שורה 19: | ||
בתורת החסידות נאמרו ביאורים רבים על אור השמש ואור הלבנה{{הערה|תומצתו בספר הערכים כרך ג, עמ' רצד-שכהו ועוד}}. | בתורת החסידות נאמרו ביאורים רבים על אור השמש ואור הלבנה{{הערה|תומצתו בספר הערכים כרך ג, עמ' רצד-שכהו ועוד}}. | ||
==ייחסו של הרבי לעניין== | ==ייחסו של הרבי לעניין== | ||
בשנת [[ | בשנת [[תשי"ז]] הפנה הרב יצחק ווייל משדה אליהו, שאלה בנידון זה אל [[הרבי]]. | ||
במכתב תשובתו מיום [[ | במכתב תשובתו מיום [[ה' תמוז]], מתייחס הרבי לסוגייה זו, ולאחר שמוכיח כי בידי חכמי ישראל היו לוחות מדוייקים לחישוב הליקויים, ממשיך הרבי בזה הלשון: | ||
{{ציטוט|תוכן=מעריכת לוחות האמורים מובן שתופעה האמורה היא ענין טבעי, אבל ביחד עם זה יש בזה גם סימן, ובדוגמת ענין הקשת, שגם הוא ענין טבעי עתה, וביחד עם זה משמש אות, וככתוב בארוכה, ואין בזה סתירה, שהרי במה דברים אמורים אשר לקוי חמה ולקוי לבנה יש להם הפירושים כמאמר רז”ל (סוכה כט, א) – כשנראים הליקוים בארץ (ונראים לזה היודע על דבר פירוש הליקוים), מה שאין כן באם יתכסו השמים בעננים וכיוצא בזה, הרי אין זה ענין של סימן והוראה להאדם אשר על האדמה, ועל–דרך זה הוא גם בענין הקשת, וכמבואר במפרשי התורה”. | {{ציטוט|תוכן=מעריכת לוחות האמורים מובן שתופעה האמורה היא ענין טבעי, אבל ביחד עם זה יש בזה גם סימן, ובדוגמת ענין הקשת, שגם הוא ענין טבעי עתה, וביחד עם זה משמש אות, וככתוב בארוכה, ואין בזה סתירה, שהרי במה דברים אמורים אשר לקוי חמה ולקוי לבנה יש להם הפירושים כמאמר רז”ל (סוכה כט, א) – כשנראים הליקוים בארץ (ונראים לזה היודע על דבר פירוש הליקוים), מה שאין כן באם יתכסו השמים בעננים וכיוצא בזה, הרי אין זה ענין של סימן והוראה להאדם אשר על האדמה, ועל–דרך זה הוא גם בענין הקשת, וכמבואר במפרשי התורה”. | ||
שורה 41: | שורה 41: | ||
ולכן אין להקשות מכך שהליקוי הוא תופעה ידועה מראש – כיון שאכן הליקוי אינו תוצאה ממעשה בני אדם. הליקוי הוא רק סימן על זמן פורענות, שבו מענישים במיוחד על “ארבעה דברים” המנויים בגמרא. והזמנים הללו של המזלות הרעים, כולל הסימנים שלהם (הליקויים) – אכן נקבעו מלכתחילה בטבע הבריאה באופן שאי אפשר לשנותו. | ולכן אין להקשות מכך שהליקוי הוא תופעה ידועה מראש – כיון שאכן הליקוי אינו תוצאה ממעשה בני אדם. הליקוי הוא רק סימן על זמן פורענות, שבו מענישים במיוחד על “ארבעה דברים” המנויים בגמרא. והזמנים הללו של המזלות הרעים, כולל הסימנים שלהם (הליקויים) – אכן נקבעו מלכתחילה בטבע הבריאה באופן שאי אפשר לשנותו. | ||
==לקריאה נוספת== | ==לקריאה נוספת== | ||
*מגזין בית משיח, כ"ט סיוון תש"פ. | *מגזין בית משיח, כ"ט סיוון תש"פ. |