שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 1,592 בתים ,  14:33, 18 באוקטובר 2020
מ
אין תקציר עריכה
{{עריכה|סיבה=כתיבה לא אינציקלופדית}}
[[קובץ:יוסף.jpg|שמאל|ממוזער|240px|ר' חיים יוסף מוצ'קין בצעירותו]]
ר' '''חיים יוסף מוצ'קין''' כונה בפשטות בפי רבים "יוסקה" נולד בשנת [[תר"פ]], זמן לא רב לאחר פרוץ המהפכה הקומוניסטית. הוא גדל והתחנך בבית אביו ה[[משפיע]] הנודע הרב [[פרץ מוצ'קין]] ב[[עיירה]] סמינאווקיא, הסמוכה ל[[הומיל]].
 
במשך שנים ארוכות שהה החסיד ר' יוסף מוצ'קין במחנות עבודה, לאחר שמסר נפשו עבור הזולת. גם בשנים הקשות הללו שמר על חיי תורה ומצוות תוך סיכון עצמי רב. בכל השנים שמר על "גאון יעקב", ומעולם לא נרתע מפני הגויים. כשיהודי אסיר הוכה, ר' יוסף נחלץ חושים להגן עליו, עד שיותר לא העזו להרים יד על יהודי... כשהבחין באסירה יהודיה ללא מעיל בימי החורף הסיביריים, הסיר מיד את מעילו מבלי לחשוב שבכך הוא עצמו נותר חשוף. כאלו היו תכונותיו המובהקות של החסיד ר' יוסף מוצ'קין: אומץ רב, גאון יעקב, לב [[זהב]] ואיש. ר' יוסף היה חסיד בעל מידות טובות. הוא ניחן בטוב לב ובאומץ רב בהם השתמש כדי לסייע ליהודים בשנים הקשות של שלטון הקומוניסטים, לעיתים עד כדי מסירות נפש.
 
ר' חיים יוסף נפטר לאחר מחלה קשה, ב[[י"א אלול]] [[תשס"ג]] והוא בן 83.
==ילדותו==
בהתנהגותו בעסקיו גרם לקידוש שם שמיים. אפילו הגויים שהיו עובדים איתו הבינו שמדובר באדם מיוחד. אחד הסוכנים שעמד איתו בקשרי מסחר, סח פעם לר' [[שלום בער דריזין]]: 'מוצ'קין הזה, הוא אישיות מיוחדת. לא אדם רגיל. בהנהגותיו הוא נראה כמו בריאה מיוחדת של אלוקים'...
==פטירתו==
ב[[י"א אלול]] [[תשס"ג]] נפטר ר' יוסף והוא בן 83 שנים - שנים של מסירות נפש עבור תורה ומצוות, שנים של עזרה וסיוע לזולת.
1,796

עריכות

תפריט ניווט