11,694
עריכות
אין תקציר עריכה |
|||
שורה 16: | שורה 16: | ||
וזהו הטעם שהתחלת התורה היא בנוגע להענין ד"ארץ ישראל" – כיון שענין זה הוא ההתחלה והיסוד שעליו בונים כללות ענין התורה והמצוות. | וזהו הטעם שהתחלת התורה היא בנוגע להענין ד"ארץ ישראל" – כיון שענין זה הוא ההתחלה והיסוד שעליו בונים כללות ענין התורה והמצוות. | ||
===תכלית התורה בירור העולם=== | |||
הרבי הקשה{{הערה|[https://chabadlibrary.org/books/admur/tm/29/20/137.htm בשיחת שבת בראשית תשכ"א]}} שאמנם יש צורך להשיב בתורה על טענת אומות העולם – אל לצורך כך מספיק הפסוק הראשון בלבד, "בראשית ברא אלוקים", ולמה הוצרכה התורה לספר את כל הסיפורים שבין "בראשית" ובין "החודש הזה לכם"? | |||
וביאר, שענין התורה הוא לפעול את [[עבודת הבירורים|בירור העולם]] - [[דירה בתחתונים]], שלכן ניתנה התורה בעולם הזה התחתון דוקא, וביצוע הכוונה והתכלית הוא דווקא במצב של העלם והסתר האור האלוקי. | |||
ענין זה נעשה בפועל על ידי כל פרטי הענינים שמסופרים בתורה עד פרשת החודש – החל מחטא עץ הדעת על ידי אדם הראשון (שהוא השורש לכל החטאים, גם אלו שלאחרי מתן תורה, החל מחטא העגל), והחטאים דדור המבול ודור ההפלגה; וכן בנוגע לפרטי עניני האבות והשבטים עד לירידתם למצרים. כדי לברר את כל עניינים אלו. והתכלית היא – לגלות את שם אלקים | |||
, היינו, הכוונה הפנימית דשם אלקים, שהו"ע ההעלם והסתר עד שיכולה להיות המציאות ד"נחלת גוים" – "לתת להם נחלת גוים", היינו, שבנ"י יבררו ויעלו "נחלת גוים" ויעשו ממנה ארץ ישראל. | |||
==קישורים חיצוניים== | ==קישורים חיצוניים== |
עריכות