הרש"י הראשון: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,703 בתים ,  16 באוקטובר 2020
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 16: שורה 16:


וזהו הטעם שהתחלת התורה היא בנוגע להענין ד"ארץ ישראל" – כיון שענין זה הוא ההתחלה והיסוד שעליו בונים כללות ענין התורה והמצוות.
וזהו הטעם שהתחלת התורה היא בנוגע להענין ד"ארץ ישראל" – כיון שענין זה הוא ההתחלה והיסוד שעליו בונים כללות ענין התורה והמצוות.
===תכלית התורה בירור העולם===
הרבי הקשה{{הערה|[https://chabadlibrary.org/books/admur/tm/29/20/137.htm בשיחת שבת בראשית תשכ"א]}} שאמנם יש צורך להשיב בתורה על טענת אומות העולם – אל לצורך כך מספיק הפסוק הראשון בלבד, "בראשית ברא אלוקים", ולמה הוצרכה התורה לספר את כל הסיפורים שבין "בראשית" ובין "החודש הזה לכם"?
וביאר, שענין התורה הוא לפעול את [[עבודת הבירורים|בירור העולם]] - [[דירה בתחתונים]], שלכן ניתנה התורה בעולם הזה התחתון דוקא, וביצוע הכוונה והתכלית הוא דווקא במצב של העלם והסתר האור האלוקי.
ענין זה נעשה בפועל על ידי כל פרטי הענינים שמסופרים בתורה עד פרשת החודש – החל מחטא עץ הדעת על ידי אדם הראשון (שהוא השורש לכל החטאים, גם אלו שלאחרי מתן תורה, החל מחטא העגל), והחטאים דדור המבול ודור ההפלגה; וכן בנוגע לפרטי עניני האבות והשבטים עד לירידתם למצרים. כדי לברר את כל עניינים אלו. והתכלית היא – לגלות את שם אלקים
, היינו, הכוונה הפנימית דשם אלקים, שהו"ע ההעלם והסתר עד שיכולה להיות המציאות ד"נחלת גוים" – "לתת להם נחלת גוים", היינו, שבנ"י יבררו ויעלו "נחלת גוים" ויעשו ממנה ארץ ישראל.


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==
11,694

עריכות

תפריט ניווט