משה חיים ספוצ'קינסקי: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 5: שורה 5:
נולד ב[[ט"ז אלול]] [[תרפ"ד]] בכפר קטן ב[[פולין]].
נולד ב[[ט"ז אלול]] [[תרפ"ד]] בכפר קטן ב[[פולין]].


בהיותו בן 14 חלתה אמו בדלקת פרקים והרופא שלה שלחה לבלות את חודשי הקיץ באוויר המרפא של עיירת נופש, דרוסקניק, קרבתה לוילנה וגרודנה עשתה את דרוסקניק בית הקיץ של גאונים גדולים: הרב [[חיים עוזר גורודזינסקי]], הרב שמעון שקופ, והרב [[ברוך בער לייבוביץ']], בילו את הקיץ שלהם שם, כפי שעשו רבים מגדולי הדור באותה תקופה.
בהיותו בן 14 חלתה אמו בדלקת פרקים ונשלחה לבלות את חודשי הקיץ באוויר המרפא של עיירת נופש, דרוסקניק. קרבתה לוילנה וגרודנה עשתה את דרוסקניק בית הקיץ של רבנים רבים: הרב [[חיים עוזר גורודזינסקי]], הרב [[שמעון שקופ]], והרב [[ברוך בער לייבוביץ']], בילו את הקיץ שלהם שם, כפי שעשו רבים מגדולי הדור באותה תקופה.


בעקבות חברותו עם נער בשם יהושע, נכדו של רבי ברוך בער זכה הנער משה חיים לקרבה אל הגרב"ב. פעם אחת שאל ר' ברוך בער את משה חיים במה הוא לומד. הוא ענה שהוא סיים את לימודיו ב"חיידר" ב'סובלק' וסביר שילך לישיבה בלומז'ה, כפי שעשו רוב הבנים בעיר הולדתו, אך רבי ברוך בער הציע לו ללמוד בישיבתו והבטיח לדאוג לכל צרכיו. אמו באה לראש הישיבה לברר פרטים על כך ונענתה שוב מראש הישיבה רבי ברוך בער כי הוא פורש עליו את חסותו וידאג לכל מחסורו ברוחניות ובגשמיות.
בעקבות חברותו עם נער בשם יהושע, נכדו של רבי [[ברוך בער לייבוביץ'|ברוך בער]] זכה הנער משה חיים לקרבה אל הגרב"ב. פעם אחת שאל ר' ברוך בער את משה חיים במה הוא לומד. הוא ענה שהוא סיים את לימודיו ב"חיידר" ב'סובלק' וכנראה שילך לישיבה בלומז'ה, כפי שעשו רבים מהנערים בעירוו, אך רבי ברוך בער הציע לו ללמוד בישיבתו והבטיח לדאוג לכל צרכיו. אמו באה לראש הישיבה לברר פרטים על כך ונענתה שוב מראש הישיבה רבי ברוך בער כי הוא פורש עליו את חסותו וידאג לכל מחסורו ברוחניות ובגשמיות.


היא כתבה מכתב לבעלה, בקשה את רשותו, אבל הוא לא ידע הרבה על קמניץ והראש ישיבה. אבל הוא ביקש מהרב של ה"חיידר" בסובלק, הרב צימרמן, שהבטיח לו שהקמניץ היא ישיבה 'טובה', והוא נתן את הסכמתו.
היא כתבה מכתב לבעלה, בקשה את רשותו, אבל הוא לא הכיר את קמניץ ואת הראש ישיבה. אבל הוא ביקש מהרב של ה"חיידר" בסובלק, הרב צימרמן, שהבטיח לו שהקמניץ היא ישיבה 'טובה', והוא נתן את הסכמתו.


יש תמונה מפורסמת של ר' ברוך בער יושבת על כיסאו ביער של דרוסקעניק, עם שני נערים שעמדו מאחוריו. אחד מהם הוא נכדו, יהושע, והשני, הוא ר' משה חיים.
יש תמונה מפורסמת של ר' ברוך בער יושבת על כיסאו ביער של דרוסקעניק, עם שני נערים שעמדו מאחוריו. אחד מהם הוא נכדו, יהושע, והשני, הוא ר' משה חיים.
718

עריכות

תפריט ניווט