11,687
עריכות
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 22: | שורה 22: | ||
– ענינו של שבת הוא אמנם [[תענוג]], כידוע{{הערה|1= ראה ספר המאמרים [[תש"ט]] ס"ע 130 ובהערת הרבי שם.}} בהחילוק שבין [[שבת]] ל[[יום טוב]], שיום טוב ענינו שמחה ("מועדים לשמחה") ושבת ענינו תענוג, אבל אף על פי כן, גם בשבת ישנו ענין השמחה, אלא שהשמחה כלולה בהעונג{{הערה|1= ראה [[לקוטי שיחות]] חלק ד' ע' 1090 הערה 31.}}. | – ענינו של שבת הוא אמנם [[תענוג]], כידוע{{הערה|1= ראה ספר המאמרים [[תש"ט]] ס"ע 130 ובהערת הרבי שם.}} בהחילוק שבין [[שבת]] ל[[יום טוב]], שיום טוב ענינו שמחה ("מועדים לשמחה") ושבת ענינו תענוג, אבל אף על פי כן, גם בשבת ישנו ענין השמחה, אלא שהשמחה כלולה בהעונג{{הערה|1= ראה [[לקוטי שיחות]] חלק ד' ע' 1090 הערה 31.}}. | ||
==מנהגי השבת== | ==מנהגי וענייני השבת== | ||
*[[התוועדות]] - בשבת זו נהגו החסידים להתוועד 'באופן חזק'{{הערה|שיחת אדמו"ר הריי"צ שבת בראשית תש"ה. ספר השיחות תש"ה עמ' 64}}. | |||
*בשבת זו נהגו החסידים להתוועד 'באופן חזק'{{הערה|שיחת אדמו"ר הריי"צ שבת | *[[מכירת המצוות]] - בשבת זו מוכרים את זכות ה'מצוות' של כל השנה במכירת פומבית לכל המרבה במחיר, במכירה זו מוכרים את העליות החשובות לאורך השנה, זכות ההשתתפות בהוצאות הקבועות של בית הכנסת, ועוד. ב[[770|בית מדרשו של הרבי]] נערך הטקס בנוכחותו של [[הרבי]], שהקדיש למכירה זו יחס מיוחד. | ||
*[[תשובה]] - [[אדמו"ר הריי"צ]] אמר בליל [[שמחת תורה]] [[תרצ"א]] "יכולים עדיין "לחטוף" ולעשות תשובה! ב[[ראש השנה]] כותבים, ב[[יום הכיפורים]] חותמים, ב[[הושענא רבא]] מוציאים "פתקי חיים" ועד שבת בראשית אין הם יוצאים מההיכל"{{הערה|לקוטי דיבורים עמ' תשיא, וראה בהמלך במסיבו ח"ב עמ' רח.}}. | |||
*[[ויעקב הלך לדרכו]] - ב[[מוצאי שבת]] בראשית נוגע להכריז שוב (בנוסף להכרזה במוצאי שמחת תורה) "ויעקב הלך לדרכו", וההכרזה צריכה להיות באופן כזה שתחדור בכל שלושת הלבושים מחשבה דיבור ומעשה. ההכרזה שייכת בפרט במוצאי שבת בראשית לאחרי שקראו בתורה אודות בריאת העולם{{הערה|לקוטי שיחות ח"כ עמ' 269. ובשיחת יום שמח"ת תש"מ}}. | |||
==ראו גם== | ==ראו גם== |
עריכות