פרשת וישלח: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסר בית אחד ,  7 באוקטובר 2020
מ
החלפת טקסט – " " ב־" "
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ")
שורה 21: שורה 21:
במפרשי רש"י {{הערה|רא"ם, גו"א, ועוד}} הקשו, מהו הכרחו של רש"י לפרש שמדובר במלאכים ממש, והרי אפשר לפרש דמדובר בשלוחים בו"ד? ותירצו בכמה אופנים.
במפרשי רש"י {{הערה|רא"ם, גו"א, ועוד}} הקשו, מהו הכרחו של רש"י לפרש שמדובר במלאכים ממש, והרי אפשר לפרש דמדובר בשלוחים בו"ד? ותירצו בכמה אופנים.


[[הרבי מליובאוויטש]] מתרץ בפשטות{{הערה|[[לקוטי שיחות]] ח"ה עמ' 389 ואילך}}, שהדין הוא {{הערה|ראה באר היטב או"ח סו"ס תר"ג}} דמי ששלח אדם באיזו שליחות, וניזוק השליח, חייב המשלח לעשות תשובה על זה. ועל פי זה כיון שידע יעקב שעשו הולך לקראתו ורוצה להרגו, נמצא ששלח השלוחים
[[הרבי מליובאוויטש]] מתרץ בפשטות{{הערה|[[לקוטי שיחות]] ח"ה עמ' 389 ואילך}}, שהדין הוא {{הערה|ראה באר היטב או"ח סו"ס תר"ג}} דמי ששלח אדם באיזו שליחות, וניזוק השליח, חייב המשלח לעשות תשובה על זה. ועל פי זה כיון שידע יעקב שעשו הולך לקראתו ורוצה להרגו, נמצא ששלח השלוחים
למקום סכנה, ואם כך היה אסור לו לשלוח שלוחי בו"ד לעשו, כי אולי ינזקו. ולכן מוכרחים לומר שהשלוחים ששלח יעקב לא היו בו"ד, אלא "מלאכים ממש", ואז שפיר יכול לשלחם. וק"ל.
למקום סכנה, ואם כך היה אסור לו לשלוח שלוחי בו"ד לעשו, כי אולי ינזקו. ולכן מוכרחים לומר שהשלוחים ששלח יעקב לא היו בו"ד, אלא "מלאכים ממש", ואז שפיר יכול לשלחם. וק"ל.
==קישורים חיצונים==
==קישורים חיצונים==

תפריט ניווט