הפצת המעיינות חוצה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 45: שורה 45:
ב[[ה' אדר]] [[תשכ"ז]], נכנסו שני תלמידי ישיבה ליחידות עם [[הרבי מליובאוויטש]], ושאלו בין השאר, מדוע חסידות חב"ד לקחה על עצמה שטורעם מיוחד להפצת המעיינות (בשונה מחסידיות שונות שאינם עוסקים בכך) ומה מיוחד בהפצת מעיינות תורת החסידות.
ב[[ה' אדר]] [[תשכ"ז]], נכנסו שני תלמידי ישיבה ליחידות עם [[הרבי מליובאוויטש]], ושאלו בין השאר, מדוע חסידות חב"ד לקחה על עצמה שטורעם מיוחד להפצת המעיינות (בשונה מחסידיות שונות שאינם עוסקים בכך) ומה מיוחד בהפצת מעיינות תורת החסידות.


הרבי השיב להם ראשית, שבנוגע לשאלה הראשונה צריך לשאול את החסידיות השונות מדוע אין עוסקים הם בכך. הרבי הוסיף שמפני שלמגיד היו תלמידים רבים, וכל אחד קיבל מתורתו בקו שונה. אדמו"ר הזקן קח את שקיבל באופן של הרחבה והפצה. שאר תלמידי המגיד אמנם אכן לקחו באופן של העמקה, אך לא באופן של הרחבה. וכיון שהם לא "לקחו" זאת בצורה של הרחבה – אין באפשרות הדורות הבאים להפיצם.
הרבי השיב להם ראשית, שבנוגע לשאלה הראשונה צריך לשאול את החסידויות השונות מדוע אין עוסקים הם בכך. הרבי הוסיף שמפני שלמגיד היו תלמידים רבים, וכל אחד קיבל מתורתו בקו שונה. אדמו"ר הזקן לקח באופן של הרחבה והפצה ושאר תלמידי המגיד אמנם אכן לקחו באופן של העמקה, אך לא באופן של הרחבה וכיון שהם לא "לקחו" זאת בצורה של הרחבה – אין באפשרות הדורות הבאים להפיצם.


הרבי מביא דומכא לכך על דרך ההבדל בין אדם שעוסק בגמרא ופירושים שונים, שהוא אכן לומד בעמקה, אך מצטמצם בתחום הפשט. אך הלימוד בפירוש התוספות באופן של קושיא ותירוץ, ראיות וכו' - באופן  של הרחבה. אך הרבי מבהיר שאין ספק עם זאת שגם התוספות וגם הרש"י לומדים בצורה הטובה ביותר.
הרבי מביא דומכא לכך על דרך ההבדל בין אדם שעוסק בגמרא ופירושים שונים, שהוא אכן לומד בעמקה, אך מצטמצם בתחום הפשט. אך הלימוד בפירוש התוספות באופן של קושיא ותירוץ, ראיות וכו' - באופן  של הרחבה. אך הרבי מבהיר שאין ספק עם זאת שגם התוספות וגם הרש"י לומדים בצורה הטובה ביותר{{מקור}}.


==ראו גם==
==ראו גם==

תפריט ניווט