מעלי קבצים, highauser
8,630
עריכות
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 50: | שורה 50: | ||
מסיבה זו, ב[[מתן תורה]] נאמר "הוי' הוא האלוקים" רק פעם אחת - כיון שאז היו ישראל צדיקים, ועבודתם התמקדה בפירוש הראשון. אך בהר הכרמל, כשחזרו ישראל ב[[תשובה]] מחטא ה[[עבודה זרה]] לבעל, נאמר "הוי' הוא האלוקים" שתי פעמים - כיון שאז היו ישראל בעלי תשובה, ועבודתם התמקדה בפירוש השני{{הערה|1=לקוטי תורה שם. וראה [https://chabadlibrary.org/books/admur/mlukat/1/14/index.htm ד"ה שובה ישראל תש"מ].}}. | מסיבה זו, ב[[מתן תורה]] נאמר "הוי' הוא האלוקים" רק פעם אחת - כיון שאז היו ישראל צדיקים, ועבודתם התמקדה בפירוש הראשון. אך בהר הכרמל, כשחזרו ישראל ב[[תשובה]] מחטא ה[[עבודה זרה]] לבעל, נאמר "הוי' הוא האלוקים" שתי פעמים - כיון שאז היו ישראל בעלי תשובה, ועבודתם התמקדה בפירוש השני{{הערה|1=לקוטי תורה שם. וראה [https://chabadlibrary.org/books/admur/mlukat/1/14/index.htm ד"ה שובה ישראל תש"מ].}}. | ||
ב[[תפילת נעילה]] בסיום [[יום הכיפורים]] אומרים שבע פעמים "הוי' הוא האלוקים". משמעות אמירה זו, היא שבשעת תפילת נעילה מתעלה שם הוי' (השייך לספירות [[זעיר אנפין]]) למקורו הנעלה יותר ([[עתיק]]), שם הוא נחשב רק כ"אלוקים"; וכאשר ממשיכים וחוזרים שוב על המשפט "הוי' הוא האלוקים" - נפעלת התעלות גבוהה עוד יותר, כך שה"הוי'" של הדרגא הקודמת נחשב הוא ל"אלוקים" כעת, וכך הלאה עילוי אחר עילוי{{הערה|משנת חסידים סוף מסכת יומא. הובא ונתבאר בלקוטי תורה, דרושים לשבת שובה סה, ד. ד"ה שובה ישראל הנ"ל סעיף ו.}}. | |||
==קישורים חיצוניים== | ==קישורים חיצוניים== | ||
*[https://chabadlibrary.org/books/adhaz/lkutey/34/64b.htm לקוטי תורה דרושים לשבת שובה ד"ה שובה ישראל (הראשון)] | *[https://chabadlibrary.org/books/adhaz/lkutey/34/64b.htm לקוטי תורה, דרושים לשבת שובה ד"ה שובה ישראל (הראשון)] | ||
*[https://chabadlibrary.org/books/zz/dm/1/25/index.htm דרך מצותיך, מצות אחדות ה'] | *[https://chabadlibrary.org/books/zz/dm/1/25/index.htm דרך מצותיך, מצות אחדות ה'] | ||
*[https://drive.google.com/file/d/0B6t2zW9zs378TXEtS1cyTjVUZ3M/view?usp=sharing דבר מלכות, שבת פרשת נח תשנ"ב] | |||
==ראו גם== | ==ראו גם== |