2,913
עריכות
(תיקון שגיאה) תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 9: | שורה 9: | ||
|ניקוד=כן}} | |ניקוד=כן}} | ||
'''"תְּהִלָּה לְדָוִד"''' הוא מזמור קמ"ה (הפרק ה-[[גימטריא|145]]) ב[[ספר התהלים]]. הוא תהילה גדולה ל[[קב"ה]] ולכן מחובר על פי [[אותיות האל"ף-בי"ת]]. | '''"תְּהִלָּה לְדָוִד"''' הוא מזמור קמ"ה (הפרק ה-[[גימטריא|145]]) ב[[ספר התהלים]]. מזמור זה, הוא תהילה גדולה ל[[קב"ה]] ולכן מחובר על פי [[אותיות האל"ף-בי"ת]]. | ||
==תכנו== | ==תכנו== | ||
שורה 32: | שורה 32: | ||
==ביאור [[תורת החסידות]]== | ==ביאור [[תורת החסידות]]== | ||
בחסידות{{הערה|שם=יהל אור|[[יהל אור]] להצ"צ קמה תקלז}}מבואר: ש'תהלה' מתיחס ל[[כתר]] בחינת [[עתיקא קדישא]]. כמו שכתוב{{הערה|שמות טו יא}}:{{ציטוטון|נורא תהלות}} שתהילה הוא בחינת "נורא" שהוא בחינת הכתר. | *'''תְּהִלָּה לְדָוִד אֲרוֹמִמְךָ''' בחסידות{{הערה|שם=יהל אור|[[יהל אור]] להצ"צ קמה תקלז}}מבואר: ש'תהלה' מתיחס ל[[כתר]] בחינת [[עתיקא קדישא]]. כמו שכתוב{{הערה|שמות טו יא}}:{{ציטוטון|נורא תהלות}} שתהילה הוא בחינת "נורא" שהוא בחינת הכתר. | ||
וזהו שכתוב{{הערה|ישעיה מח ט}}: {{ציטוטון|תהלתי אחטם לך}} שתהלה הוא החוטם (אף) שהוא מורה על ה[[ריח]] שהוא ענין ה[[הארה]] וההמשכה מבחינת [[כתר דאצילות]] בחינת [[עתיקא קדישא]], ל[[מלכות]] שהוא בחינת [[דוד]]. וזהו "תהילה לדוד" המשכה (תהלה) מכתר למלכות (דוד). | וזהו שכתוב{{הערה|ישעיה מח ט}}: {{ציטוטון|תהלתי אחטם לך}} שתהלה הוא החוטם (אף) שהוא מורה על ה[[ריח]] שהוא ענין ה[[הארה]] וההמשכה מבחינת [[כתר דאצילות]] בחינת [[עתיקא קדישא]], ל[[מלכות]] שהוא בחינת [[דוד]]. וזהו "תהילה לדוד" המשכה (תהלה) מכתר למלכות (דוד). | ||
שורה 38: | שורה 38: | ||
עוד פירוש{{הערה|שם}}: שתהלה לדוד הוא מה ש[[מלכות]] (דוד) מהללת ומשבחת ל[[אור אין סוף]] שב[[ז"א דאצילות]], | עוד פירוש{{הערה|שם}}: שתהלה לדוד הוא מה ש[[מלכות]] (דוד) מהללת ומשבחת ל[[אור אין סוף]] שב[[ז"א דאצילות]], | ||
(דהיינו{{הערה|אור התורה במדבר כרך א "שאו את ראש" ו}} [[בני ישראל]] ב[[תפילה]]) ועל ידי זה ממשיכה מ[[עצמות אין סוף]] המשכה, כפי ש[[צמצום|מצתמצמת]] בכתר{{הערה|שם=יהל אור}}. | (דהיינו{{הערה|אור התורה במדבר כרך א "שאו את ראש" ו}} [[בני ישראל]] ב[[תפילה]]) ועל ידי זה ממשיכה מ[[עצמות אין סוף]] המשכה, כפי ש[[צמצום|מצתמצמת]] בכתר{{הערה|שם=יהל אור}}. | ||
*'''מַלְכוּתְךָ מַלְכוּת כָּל עֹלָמִים''' בחסידות מובא רבות מפסוק זה, שכל התהוות ה[[עולמות (בחסידות)|עולמות]], הם מ[[ספירת המלכות]] שהוא [[צמצום]] וההגבלה, בכדי שה[[אור]] ירד לדרגה נחותה, ויוכל להוות עולמות גשמיים. | |||
{{מזמורי ספר התהלים}} | {{מזמורי ספר התהלים}} |
עריכות