פרשת בראשית: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 72 בתים ,  21 בספטמבר 2020
שורה 42: שורה 42:
בני התקופה ההיא הכעיסו את הקב"ה, בורא העולם, במעשיהם. ה' מחליט למחות את כל המין האנושי, ואת כל בעלי החיים למיניהם, מלבד נח שמצא חן בעיניו וקומץ בעלי חיים שיישארו לצורך הקמת העולם החדש.
בני התקופה ההיא הכעיסו את הקב"ה, בורא העולם, במעשיהם. ה' מחליט למחות את כל המין האנושי, ואת כל בעלי החיים למיניהם, מלבד נח שמצא חן בעיניו וקומץ בעלי חיים שיישארו לצורך הקמת העולם החדש.
==בתורת החסידות==
==בתורת החסידות==
ב[[לקוטי שיחות]]{{הערה|ח"י עמ' 13 ואילך}} הרבי שואל, שכתוב שלנחש היה כוח הדיבור לפני החטא, אך אחריו לא. ומדוע לא כללו את העונש הזה בשאר הקללות שנתן [[הקב"ה]] לנחש?
ב[[לקוטי שיחות]]{{הערה|ח"י עמ' 13 ואילך}} [[הרבי]] שואל, שכתוב של[[נחש הקדמוני|נחש]] היה כוח הדיבור לפני ה[[חטא עץ הדעת|חטא]], אך אחריו לא. ומדוע לא כללו את העונש הזה בשאר הקללות שנתן [[הקב"ה]] לנחש?


מבאר על כך [[הרבי מליובאוויטש]] שכל הקללות של הנחש{{הערה|"על גחונך תלך" וכו'}}, אינם עונשים שנוגעים לפעולתו של הנחש בכדי להחטיא את חווה, ולכן מה שאמר [[הקב"ה]] "כי עשית זאת ארור אתה מכל הבהמה ומכל חית השדה", אין פירושו שרק הנחש יהיה ארור באופן כללי, אלא בזה [[ה']] אומר שמה שהחטאת את חווה זה היה בכוח הדיבור, כך גם אתה תענש בכוח הדיבור - ע"י אמירת 'ארור אתה'.
מבאר על כך [[הרבי שליט"א|הרבי]] שכל הקללות של הנחש{{הערה|"על גחונך תלך" וכו'}}, אינם עונשים שנוגעים לפעולתו של הנחש בכדי להחטיא את חווה, ולכן מה שאמר [[הקב"ה]] {{ציטוטון|"כי עשית זאת ארור אתה מכל הבהמה ומכל חית השדה"}}, אין פירושו שרק הנחש יהיה ארור באופן כללי, אלא בזה [[ה']] אומר שמה שהחטאת את חווה זה היה בכוח הדיבור, כך גם אתה תענש בכוח הדיבור - ע"י אמירת 'ארור אתה'.


==קישורים חיצונים==
==קישורים חיצונים==

תפריט ניווט