לשם יחוד: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 1,336 בתים ,  17 בספטמבר 2020
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 13: שורה 13:


'''יחוד קודשא בריך הוא ושכינתיה''' - שה[[אור]] הבלי גבול של [[אור אין סוף]] - קודשא בריך הוא, יומשך ויתגלה בתוך הגדרים של [[עולם הזה]] ה[[גבול]]י{{הערה|על פי לקוטי תורה דרושים ל[[שמיני עצרת]] צ עמוד ג}}.
'''יחוד קודשא בריך הוא ושכינתיה''' - שה[[אור]] הבלי גבול של [[אור אין סוף]] - קודשא בריך הוא, יומשך ויתגלה בתוך הגדרים של [[עולם הזה]] ה[[גבול]]י{{הערה|על פי לקוטי תורה דרושים ל[[שמיני עצרת]] צ עמוד ג}}.
==אמירתו==
בשונה מנוסחאות אחרות{{הערה|עדות המזרח ועוד.}}, שנוהגים לומר את ה'לשם יחוד' לפני מצוות רבות, ובשונה מהנאמר בספר קבלה, שיש לומר זאת פני כל מצווה; [[האדמו"ר הזקן]], תיקן ב[[סידור אדמו"ר הזקן|סידורו]], לומר נוסח זה בקצרה, רק קודם ברוך שאמר.
ה[[אדמו"ר הרש"ב]] מסביר{{הערה|ספר המאמרים תרנ"ז עמוד קצ"ח}}, שאנחנו אומרים פעם אחת לפני ה[[תפלה]], ויוצאים ידי חובה - לכל מצוות שבמשך היום.
הרבי מבאר{{הערה|[[ליקוטי שיחות]] חלק ל"ט עמ' 43-48}} את הענין: אנחנו לא אומרים לפני כל מצווה ומצווה, מכיון שאין אנו מכונים את הכוונות האלו בכל מצווה. אבל בכל זאת ה[[אדמו"ר הזקן]], תיקן לומר פעם אחת ביום, כי ב[[תפלה]] פעם אחת ביום, מצליחים לכוין זאת. וגם באם לא יודע לכוין, יכול לכוין כוונה כללית, שעל ידי תפלתו יומשכו ההמשכות{{הערה|ראה [https://chabadlibrary.org/books/admur/hymym/4/11.htm היום יום י"א אדר א]}}.


{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:תפילה]]
[[קטגוריה:תפילה]]
2,913

עריכות