שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – "התוועדיות" ב־"התוועדויות"
==סדר הסעודה==
לאחר שהשתכן הרבי הריי"צ ב[[770]], הוא סעד את סעודות השבת שלו בסלון דירתו בקומה השנייה של 770. למרות שגם בסעודות אלה אמר הרבי הריי"צ [[שיחה|שיחות]] ארוכות, הסעודה לא הייתה במסגרת ה[[התוועדות|התוועדיותהתוועדויות]] שערך הרבי הריי"צ שגם הן התקיימו שם, אלא כסעודת שבת בהשתתפות המשפחה וזקני החסידים.
הרבי הריי"צ ישב בראש השולחן, כש[[הרש"ג]] לימינו ו[[הרבי]] לשמאלו, כשמסביב לשולחן חסידים נוספים. הנשים ישבו על שולחן שהוצב במטבח. הסעודות התקיימו ב[[ראש השנה]], מוצאי [[יום כיפור]], [[חג הסוכות]], [[שמיני עצרת]] ו[[שמחת תורה]], ימים ראשונים ואחרונים של [[חג הפסח]], ו[[חג השבועות]].
הרבי היה נכנס כרבע שעה עד עשרים דקות לאחרי שנגמרה התפילה, ולאחריו היו פותחים את הדלת על מנת לאפשר לבחורים ולחסידים להיכנס. בשנת [[תשכ"ז]] בעקבות הלחץ בליל הסדר הראשון של פסח שגרם לקריסת השולחן, הודיעו כי יתאפשר להיכנס רק אחרי ברכת המזון, לפני אמירת שפוך חמתך{{הערה|1=[[דרך תמים (עלון)]] [http://4ysc01p1vhw140bqmvpyqhpw.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2017/02/03-02-2017-16-39-15-%D7%93%D7%A8%D7%9A-%D7%AA%D7%9E%D7%99%D7%9D-%D7%93.pdf גליון ד' עמוד 36]}}. בשנת תשכ"ט, בעקבות לחץ גדול שנגרם כתוצאה מהקהל הרב ששהה במקום, הורה הרבי כי תמימים לא יורשו יותר להשתתף יותר בסעודות כלל, אומנם בעקבות דברי [[הרבנית חיה מושקא]] אישר הרבי לתלמידי ה[[קבוצה]] בלבד להיות נוכחים במקום. בליל הסדר בשנת [[תש"ל]], האחרון שהתקיים במקום, אמר הרבי שהיות ו'שומר הפתח' לא נמצא יאפשרו לכולם להיכנס.
בנוסף לסעודות אלו, ב[[י"ט כסלו]], [[פורים]] ו[[י"ב תמוז]], התקיימה במקום התוועדות קצרה בהשתתפות קומץ חסידים ובית רבי לפני ה[[התוועדות עם הרבי|התוועדות של הרבי]], בה ניגנו ניגון ומישהו סיפר דבר מה, אך הרבי לא נהג לדבר בהתוועדיות בהתוועדויות אלו. התוועדיות התוועדויות אלו היוו מעין המשך להתוועדיותיו להתוועדויותיו של הרבי הריי"צ שהתקיימו בימים אלה. התוועדיות התוועדויות אלו לא היו ידועות בין החסידים, ואלו לא השתתפו בהם.
הרבי הפסיק את מנהג זה בשנת [[תשל"א]], לאחר פטירתה של [[נחמה דינה שניאורסון (אשת אדמו"ר הריי"צ)|הרבנית נחמה דינה]] רעייתו של הרבי הריי"צ בי' שבט באותה שנה. בעקבות כך, בוטלו גם מעמד בו אמר הרבי ביאורים בקטעים בהגדה של פסח לאחר ליל הסדר{{הערה|אם כי בשנת תשל"א באחת ההתוועדיות ההתוועדויות שלאחר ליל הסדר אמר הרי כמה ביאורי קטעים בהגדה כהשלמה למה שלא אמר בליל הסדר}}, ו[[מאמר מתן תורה]] אותו היה אומר הרבי בשעת לפנות בוקר לאחר שאמר את [[תיקון ליל שבועות]] ב[[חדרו של הרבי|חדרו]], אליו ירד לאחר הסעודה.
==לקריאה נוספת==

תפריט ניווט