2,913
עריכות
מ (החלפת טקסט – " שמן " ב־" שמן ") |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 4: | שורה 4: | ||
על פי תורת החסידות, הטבע הוא בגמטריא אלקים, שכן שם אלוקים הוא השם המעלים ומסתיר על הנהגת השי"ת בעולם, וכמרומז בפסוק "כי [[שמן]] ומגן ה' אלוקים", כלומר: שם [[הוי"ה]] הוא השם ה[[שפע|משפיע]] והמהווה, והשם [[אלוקים]] הוא המסתיר.{{הערה|1=[[אדמו"ר הזקן]].}} | על פי תורת החסידות, הטבע הוא בגמטריא אלקים, שכן שם אלוקים הוא השם המעלים ומסתיר על הנהגת השי"ת בעולם, וכמרומז בפסוק "כי [[שמן]] ומגן ה' אלוקים", כלומר: שם [[הוי"ה]] הוא השם ה[[שפע|משפיע]] והמהווה, והשם [[אלוקים]] הוא המסתיר.{{הערה|1=[[אדמו"ר הזקן]].}} | ||
לאמיתו של דבר, אין העלם זה אמיתי. מכיון ששניהם חלק מה[[עצם]], ואין עצם מסתיר על עצמו{{הערה|כמו שלגבי כיסוי ראש, ידו של אדם לא נחשתבת לכיסוי לעצמו}}. וההעלם הוא רק לגבי הנבראים למטה, אך לגבי שם הוי"ה אין זה הסתר כלל. | |||
תפקידו של היהודי הוא, לגלות אשר באמת שם אלקים לא מסתיר על שם הוי"ה, ושכל הצמיאות בעולם הוא משם הוי' ו[[אין עוד מלבדו]]. וזאת על ידי שמתייחס אל העולם כלמעלה מן הטבע, ומקיים את מצוות השם, בלי להתייחס להגבלות העולם{{הערה|ראה באריכות [[אחדות ה']]}}. | |||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
[[קטגוריה:טבע הבריאה|*]] | [[קטגוריה:טבע הבריאה|*]] |
עריכות