542
עריכות
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) |
דער חב"דסקער (שיחה | תרומות) |
||
שורה 111: | שורה 111: | ||
יום הכיפורים נקרא בכתוב "אחת בשנה"{{הערה|תצוה ל, י. אחרי טז, לד.}} ומבואר בדרושי חסידות{{הערה|[[עטרת ראש]] שער יום הכיפורים פ"ב ואילך. ועוד.}} שעבודת כל יהודי ביום זה היא מצד בחינת ה"[[יחידה]] שבנפש"{{הערה|ומציינים לתוס' ד"ה עד אחת במנחות יח, א וזה לשונו: "עד אחת. במגילת סתרים דרבינו נסים גריס עד לאחת פירוש עד מאד כדמתרגמינן מאד לחדא וי"מ עד אחת עד הנפש שנקראת יחידה"}} שהיא הדרגא החמישית והגבוהה ביותר בנשמתו והיא מאוחדת בתמידות עם בחינת "יחיד" - מהותו ועצמותו של הקב"ה. | יום הכיפורים נקרא בכתוב "אחת בשנה"{{הערה|תצוה ל, י. אחרי טז, לד.}} ומבואר בדרושי חסידות{{הערה|[[עטרת ראש]] שער יום הכיפורים פ"ב ואילך. ועוד.}} שעבודת כל יהודי ביום זה היא מצד בחינת ה"[[יחידה]] שבנפש"{{הערה|ומציינים לתוס' ד"ה עד אחת במנחות יח, א וזה לשונו: "עד אחת. במגילת סתרים דרבינו נסים גריס עד לאחת פירוש עד מאד כדמתרגמינן מאד לחדא וי"מ עד אחת עד הנפש שנקראת יחידה"}} שהיא הדרגא החמישית והגבוהה ביותר בנשמתו והיא מאוחדת בתמידות עם בחינת "יחיד" - מהותו ועצמותו של הקב"ה. | ||
==בתורת החסידות== | |||
ב[[ליקוטי שיחות]]{{הערה|חי"א ע' 3}} מבואר, שמה שכתוב ב[[גמרא]] על כך שיום הכיפורים מכפר על כל העבירות שבתורה, אך על עבירת כרת דיומא יום הכיפורים אינו מכפר, מסביר הרגצ'ובי {{הערה|צפע"נ הל' יבום פ"ד ה"כ בסופו}}, שהטעם לדבר הוא בגלל שיום הכיפורים הוא זה שגורם לכך שנקראים חטאים, ולכן לא אפשרי שהוא זה שיכפר עליהם{{הערה|וכלשונו:""אין קטיגור נעשה סניגור"}}. בנוסף לאיסור זה ישנם עוד שלושה איסורים עליהם יום הכיפורים אינו מכפר אם לא עושים תשובה, פורק עול, מגלה פנים בתורה ומיפר ברית בבשר{{הערה|שבועות שם}}. ומדוע אין יום הכיפורים מכפר עליהם? [[הרבי מליובאוויטש]] מסביר, שמטרת יום הכיפור זה גילוי הקשר בין היהודי לבוראו, ומתי שהיהודי מגלה קשר בינו לבין [[הקב"ה]], אז מתכפרים כל עוונותיו. אך כרת דיומא לא מתכפר, כיוון שהוא עצמו פוגע ביום הכיפורים, בגילוי הקשר בין היהודי לה'. | |||
==לקריאה נוספת== | ==לקריאה נוספת== | ||
* [[אנציקלופדיה תלמודית]] כרך כב ערך 'יום הכיפורים'. | * [[אנציקלופדיה תלמודית]] כרך כב ערך 'יום הכיפורים'. |
עריכות