צבאו"ת (שם): הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,151 בתים ,  22 בנובמבר 2009
בעריכה
אין תקציר עריכה
(בעריכה)
שורה 1: שורה 1:
{{שמות}}
{{שמות}}
שם '''צבאו"ת''' הוא אחד מ[[שמות הוי"ה|שבעה שמות שאינם נמחקים]]. שם זה מכוון כנגד ספירות [[נצח והוד]].
שם '''צבאו"ת''' הוא אחד מ[[שמות הוי"ה|שבעה שמות שאינם נמחקים]]. שם זה נאמר לראשונה על ידי חנה, והוא מצוי ביותר בנביאים.
 
בקבלה מבואר כי שם זה מכוון כנגד ספירות [[נצח והוד]]. שבהלבשות של הקב"ה במידות [[נצח והוד]] נקרא הוא בשם [[צבאו"ת]], ועל ידי שם זה הוא ענין ה[[נבואה]].


==עניינו==
==עניינו==
שם צבאות הוא שמם של הכלים של ספירות [[נצח והוד]], שעל ידיהם נמשך השפעת [[אור אין סוף]] גם בעולמות [[בי"ע]].
אמרו חז"ל, כי מיום שברא הקב"ה את עולמו, לא היה אדם שקראו להקב"ה צבאו"ת עד שבאת חנה וקראתו צבאו"ת. ששם זה אינו נזכר בחמישה חומשי תורה, ולא בספר יהושע ושופטים, אלא
 
==בבחינת נצח והוד==
מבואר כי השמות של הקב"ה מכוונים כנגד ה[[ספירות]] של [[עולם האצילות]], שכל שם מכוון כנגד ספירה אחרת. ושם צבאו"ת הוא כנגד ספירות [[נצח והוד]] של עולם האצילות. שכאשר מתלבש הקב"ה במידות נצח והוד, להשפיע ל[[עולמות]] במידה זאת, אזי נקרא הוא בשם צבאו"ת.
 
ענין ספירות [[נצח והוד]] הוא כי הם "לבר מגופא" שהם כנגד שני ירכין, וענינם הוא השפעה החוצה. וענין של ספירות נצח והוד של [[עולם האצילות]] הוא לרדת ולהחיות את עולמות [[בי"ע]].


לשון צבאות הוא לשון חיילות. והם גדודי [[נשמות]] ו[[מלאכים]] של עולם ה[[בריאה]] אשר אין מספר לגדודיו והם נבראים ומחודשים מאין ליש ממש. ואינן אלהות כלל כמו [[אצילות]] שהוא בחינת אלהות ממש. ואף על פי כן ה[[נביאים]] המשיכו שיתלבש בהם [[אור אין סוף]] בתכלית היחוד כמו שנתלבש בכלים של עולם ה[[אצילות]] עד דאיהו וגרמוהי. עד שיהיה נקרא ה[[אור אין סוף]] המלובש בהם בשם צבאות שהוא שם התואר, שהוא עצמו הוא בחינת הצבאות ממש, כעניין [[איהו וגרמוהי חד]], שבעולם ה[[אצילות]] שהוא עצמו הוא הדעה וכו'. וכך על ידי שם צבאות מתייחד בכלים של עולמות בי"ע עד שהוא עצמו הוא הצבאות כו'. ולא שהם נפרדים בפני עצמם רק שבטלים אליו אלא שמתייחד עמהן ממש.
לשון צבאות הוא לשון חיילות. והם גדודי [[נשמות]] ו[[מלאכים]] של עולם ה[[בריאה]] אשר אין מספר לגדודיו והם נבראים ומחודשים מאין ליש ממש. ואינן אלהות כלל כמו [[אצילות]] שהוא בחינת אלהות ממש. ואף על פי כן ה[[נביאים]] המשיכו שיתלבש בהם [[אור אין סוף]] בתכלית היחוד כמו שנתלבש בכלים של עולם ה[[אצילות]] עד דאיהו וגרמוהי. עד שיהיה נקרא ה[[אור אין סוף]] המלובש בהם בשם צבאות שהוא שם התואר, שהוא עצמו הוא בחינת הצבאות ממש, כעניין [[איהו וגרמוהי חד]], שבעולם ה[[אצילות]] שהוא עצמו הוא הדעה וכו'. וכך על ידי שם צבאות מתייחד בכלים של עולמות בי"ע עד שהוא עצמו הוא הצבאות כו'. ולא שהם נפרדים בפני עצמם רק שבטלים אליו אלא שמתייחד עמהן ממש.
1,323

עריכות

תפריט ניווט