שמואל אלכסנדר אונסדורפר: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – "ליסוע" ב־"לנסוע"
מ (החלפת טקסט – "|left" ב־"|שמאל")
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
מ (החלפת טקסט – "ליסוע" ב־"לנסוע")
שורה 6: שורה 6:
== עם הרבי ==
== עם הרבי ==


בשנת [[תש"ן]], הוא ביקר אצל [[הרבי]], בסמיכות ל[[מלחמת המפרץ]]. באותה שיחה שאל את הרבי, היות שבתור [[רב]] באים לשאלו אם ליסוע מ[[ארץ ישראל]] ול[[ארץ ישראל]], מה עליו להשיב. [[הרבי]] הגיב כי כיון שהוא רב ושאלו אותו בתור [[רב]] אם כן לא יועיל כלום מה שיאמר לו [[הרבי]] מה לעשות כיון שדרוש שיענה תשובה רב מ[[ארץ ישראל]], והוא - [[הרבי]] אינו רב ולא מ[[ארץ ישראל]].  
בשנת [[תש"ן]], הוא ביקר אצל [[הרבי]], בסמיכות ל[[מלחמת המפרץ]]. באותה שיחה שאל את הרבי, היות שבתור [[רב]] באים לשאלו אם לנסוע מ[[ארץ ישראל]] ול[[ארץ ישראל]], מה עליו להשיב. [[הרבי]] הגיב כי כיון שהוא רב ושאלו אותו בתור [[רב]] אם כן לא יועיל כלום מה שיאמר לו [[הרבי]] מה לעשות כיון שדרוש שיענה תשובה רב מ[[ארץ ישראל]], והוא - [[הרבי]] אינו רב ולא מ[[ארץ ישראל]].  


אם כן - סיים [[הרבי]] - עליך ללמוד הענינים ב[[שולחן ערוך]], והרי הדברים פשוטים, שאלו הדרים ב[[ארץ ישראל]] ודאי חל עליהם איסור ליסע מארץ ישראל, ואפילו אלו שגרים כאן ופרסמו שהולכים ליסוע לשם, אם כן ביטול הנסיעה על ידי ה[[שטורעם|פרסום]] שנלווה לזה הוא ודאי ענין שנגד השולחן ערוך.{{הערה|1=[http://old2.ih.chabad.info/newvideo/video.php?id=1335 בביקור אצל הרבי 16:45]}}
אם כן - סיים [[הרבי]] - עליך ללמוד הענינים ב[[שולחן ערוך]], והרי הדברים פשוטים, שאלו הדרים ב[[ארץ ישראל]] ודאי חל עליהם איסור ליסע מארץ ישראל, ואפילו אלו שגרים כאן ופרסמו שהולכים לנסוע לשם, אם כן ביטול הנסיעה על ידי ה[[שטורעם|פרסום]] שנלווה לזה הוא ודאי ענין שנגד השולחן ערוך.{{הערה|1=[http://old2.ih.chabad.info/newvideo/video.php?id=1335 בביקור אצל הרבי 16:45]}}


במעמד סיום ה[[רמב"ם]] השמיני נאם בחשיבות התקנה הקדושה של לימוד ה[[רמב"ם]] שעל ידי הרבי.{{הערה|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=12418&pgnum=32 הפרדס חוברת ה' שנה סו]}}.
במעמד סיום ה[[רמב"ם]] השמיני נאם בחשיבות התקנה הקדושה של לימוד ה[[רמב"ם]] שעל ידי הרבי.{{הערה|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=12418&pgnum=32 הפרדס חוברת ה' שנה סו]}}.

תפריט ניווט