27,606
עריכות
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
מ (החלפת טקסט – "על[-־]ידי" ב־"על ידי") |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{מפנה|הבינוני|מושג 'בינוני'|בינוני}} | {{מפנה|הבינוני|מושג 'בינוני'|בינוני}} | ||
[[תמונה:מו;.jpg|left|thumb|250px|תווי הניגון]] | [[תמונה:מו;.jpg|left|thumb|250px|תווי הניגון]] | ||
[[ניגון]] '''הבינוני''' חובר על | [[ניגון]] '''הבינוני''' חובר על ידי החסיד ר' [[אהרן חריטונוב]] מהעיר [[ניקולייב]]. ניגון זה נחשב לניגונו של [[אדמו"ר הריי"ץ]] שחיבבו במיוחד, ואף נתן לו את שמו "הבינוני" באומרו שניגון זה מכוון לדרגת ה[[בינוני]] המבואר ב[[ספר התניא]]. | ||
וכך מתואר הניגון ב[[ספר הניגונים]]: תנועות ניגון זה הן מיוחדות במינן ולא מחוקי הנגינה הרגילה כי-אם ספוגות ומלאות המה ברגשות ה[[לב]] וביטוי ה[[נפש]] עד [[בלי גבול]]. תנועות אלו יוצאות מכלל תחומה של נגינה ונכנסות לכלל אמירה ודיבור בבחינת נפשי יצאה בדברי. תנועות הניגון עולות ויורדות, תובעות ודורשות ומבלי הכן מוכרח הנך לנגנו בסגירת עיניים, ובריכוז ה[[מחשבה]] והלב. ה"בינוני" נושא בתוכו רכוש נפשי-פיוטי. | וכך מתואר הניגון ב[[ספר הניגונים]]: תנועות ניגון זה הן מיוחדות במינן ולא מחוקי הנגינה הרגילה כי-אם ספוגות ומלאות המה ברגשות ה[[לב]] וביטוי ה[[נפש]] עד [[בלי גבול]]. תנועות אלו יוצאות מכלל תחומה של נגינה ונכנסות לכלל אמירה ודיבור בבחינת נפשי יצאה בדברי. תנועות הניגון עולות ויורדות, תובעות ודורשות ומבלי הכן מוכרח הנך לנגנו בסגירת עיניים, ובריכוז ה[[מחשבה]] והלב. ה"בינוני" נושא בתוכו רכוש נפשי-פיוטי. |