ניגון הרועה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 2 בתים ,  6 בספטמבר 2020
מ
החלפת טקסט – "כמו"כ" ב־"כמו כן"
מ (החלפת טקסט – "וורשה" ב־"ורשה")
מ (החלפת טקסט – "כמו"כ" ב־"כמו כן")
שורה 1: שורה 1:
שם ה[[ניגון]] '''הרועה''' (במקורו באידיש '''דער פאסטוך'''), מורה על תוכן הניגון שמשתייך לסוג הניגונים הסופגים בתוכם תנועות שירה המושרות על-ידי רועי הצאן בשדות. ניגון זה יש בו הרבה מיופי ומתיקות השירה, תנועותיו העמוקות ונעימתו העריבה מעוררות חשבון הנפש, רגשי חרטה, בקשה ותחנון ותקוה להשם.
שם ה[[ניגון]] '''הרועה''' (במקורו באידיש '''דער פאסטוך'''), מורה על תוכן הניגון שמשתייך לסוג הניגונים הסופגים בתוכם תנועות שירה המושרות על-ידי רועי הצאן בשדות. ניגון זה יש בו הרבה מיופי ומתיקות השירה, תנועותיו העמוקות ונעימתו העריבה מעוררות חשבון הנפש, רגשי חרטה, בקשה ותחנון ותקוה להשם.


כמונקרא ניגון זה "דער ווארשאווער ניגון" (הניגון הורשהי) בהיות שכשהרבי הריי"צ היה בורשה (אחרי שעבר ל[[ריגא]]) עם ישיבת תומכי תמימים שרו שם הרבה את הניגון הזה,  
כמו כן נקרא ניגון זה "דער ווארשאווער ניגון" (הניגון הורשהי) בהיות שכשהרבי הריי"צ היה בורשה (אחרי שעבר ל[[ריגא]]) עם ישיבת תומכי תמימים שרו שם הרבה את הניגון הזה,  
ועל פי דברי המנגן ר' מנחם מנדל ליפסקר שיחי'  
ועל פי דברי המנגן ר' מנחם מנדל ליפסקר שיחי'  


תפריט ניווט