27,062
עריכות
(Cat-a-lot: העביר מקטגוריה:ערכים בחסידות לקטגוריה:חסידות) |
מ (החלפת טקסט – "על[-־]ידי" ב־"על ידי") תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
||
שורה 16: | שורה 16: | ||
והוא אור אלקי הבא בהגדרה והגבלה, שנמשך בבחינת יושר והדרגה, מלמעלה למטה - [[חב"ד]] [[חג"ת]] [[נה"י]], ונכנס, מתלבש ומתיישב בהכלים - בפנימיותם, ועל ידי זה שמאיר לכל עולם לפי ערכו, בבחינת [[ממלא כל עלמין]]. | והוא אור אלקי הבא בהגדרה והגבלה, שנמשך בבחינת יושר והדרגה, מלמעלה למטה - [[חב"ד]] [[חג"ת]] [[נה"י]], ונכנס, מתלבש ומתיישב בהכלים - בפנימיותם, ועל ידי זה שמאיר לכל עולם לפי ערכו, בבחינת [[ממלא כל עלמין]]. | ||
ונקראים כך על שם שהספירות יורדות מעילה לעילה וממדריגה למדריגה על | ונקראים כך על שם שהספירות יורדות מעילה לעילה וממדריגה למדריגה על ידי צמצומים רבים ועצומים מינים ממינים שונים כמבואר בספר עץ-חיים. ועל ידי צמצום וירידה זו נעשים האורות מוגבלים, וה[[נבראים]] מקבלים אותם בפנימיותם, ומרגישים אותם - כל נברא לפי ערכו, ולפיכך נקרא אור פנימי, ונקרא גם בשם ממלא כל עלמין, שמחיה בפנימיות את כל הנבראים. | ||
ולהבדיל מ[[אור מקיף]], הנקרא [[סובב כל עלמין]], שהוא בבחינת אין-סוף. | ולהבדיל מ[[אור מקיף]], הנקרא [[סובב כל עלמין]], שהוא בבחינת אין-סוף. | ||
שורה 32: | שורה 32: | ||
ואילו התורה - אף על פי "דאורייתא מחכמה נפקת" כנ"ל, אכן שרשה למעלה מהחכמה, והיינו שהיא מבחינת המקיף, ולכן בפנימיותה - בהעלם - היא בחינת אין-סוף ב"ה. | ואילו התורה - אף על פי "דאורייתא מחכמה נפקת" כנ"ל, אכן שרשה למעלה מהחכמה, והיינו שהיא מבחינת המקיף, ולכן בפנימיותה - בהעלם - היא בחינת אין-סוף ב"ה. | ||
והנה האור פנימי צריך לשמירה - כשמתלבש בכלים, לפי שעל | והנה האור פנימי צריך לשמירה - כשמתלבש בכלים, לפי שעל ידי הפגם ח"ו בכלי נמשך יניקה ל[[חיצונים]] גם מן האור המלובש בה, כמו על דרך [[משל]] שעל ידי שחותך ידו יוצא דם שהוא הנפש, והולך לאיבוד. | ||
לכן השמירה של המצוות היא מהתורה, היינו מהמקיף שבתורה כנ"ל. | לכן השמירה של המצוות היא מהתורה, היינו מהמקיף שבתורה כנ"ל. |