מענה חכם: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 6 בתים ,  6 בספטמבר 2020
מ
החלפת טקסט – "כמו"כ" ב־"כמו כן"
מ (החלפת טקסט – "...." ב־"...")
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
מ (החלפת טקסט – "כמו"כ" ב־"כמו כן")
שורה 12: שורה 12:
{{ציטוט|תוכן=האגרת הראשונה זוהי תשובתו אשר השיב אל המקשן אשר פנה אליו בטענה רבה בקול שאון כפי רוח הממלין בהתלבות שעתית מתוך הגיון בספר ויואל משה וקונטרס על הגאולה ועל התמורה, וע"פ דעה המקובלת בעדת סאתמאר. ואגרת התשובה נכתבה על אתר בלילה ההוא, ואף היא מצדו מתוך ההגיון בספר ויואל משה וקונטרס על הגאולה ועל התמורה.
{{ציטוט|תוכן=האגרת הראשונה זוהי תשובתו אשר השיב אל המקשן אשר פנה אליו בטענה רבה בקול שאון כפי רוח הממלין בהתלבות שעתית מתוך הגיון בספר ויואל משה וקונטרס על הגאולה ועל התמורה, וע"פ דעה המקובלת בעדת סאתמאר. ואגרת התשובה נכתבה על אתר בלילה ההוא, ואף היא מצדו מתוך ההגיון בספר ויואל משה וקונטרס על הגאולה ועל התמורה.


האגרת השני' נכתבה כמובעת ההיא, לאיש נשוא פנים מעדת סאתמאר, ואולם משמו של פלוני אלמוני שלוחא דרחמנא, אשר באו בטרוניא עמו והקניטוהו בקנטורין של קושיות, ואפפו עליו רעות במעטה שחור של קנאות, ופנה אל חכם הרזים הכהן הגדול{{הערה|[[יואל כהן]]}} י"נ שדעתו יפה, שיבוא בעזרו ע"י מסירת קולמוס אליו, ויתפרקו כל הקושיות, לשכך כעס וחימה מהעדה הנ"ל, להשקיט הסופה וסערה, ולהב אש אוכלה, של הזמן...
האגרת השני' נכתבה כמו כן בעת ההיא, לאיש נשוא פנים מעדת סאתמאר, ואולם משמו של פלוני אלמוני שלוחא דרחמנא, אשר באו בטרוניא עמו והקניטוהו בקנטורין של קושיות, ואפפו עליו רעות במעטה שחור של קנאות, ופנה אל חכם הרזים הכהן הגדול{{הערה|[[יואל כהן]]}} י"נ שדעתו יפה, שיבוא בעזרו ע"י מסירת קולמוס אליו, ויתפרקו כל הקושיות, לשכך כעס וחימה מהעדה הנ"ל, להשקיט הסופה וסערה, ולהב אש אוכלה, של הזמן...


ניתוסף בסוף האגרות, מכתב תשובה מהגאון הרב הצדיק מוה"ר רבי [[מרדכי רוקח]] גאבדק"'ק בילגוריי זצ"ל אל האדמו"ר רבי [[יעקב יוסף טווערסקי]] מ[[סקווירא]] זצ"ל במענה דע"ק של אחיו האדמו"ר רבי [[אהרן רוקח|אהרן מבעלזא]] זצ"ל בנידון דידן, הן בנוגע הלכה למעשה, והן מטעם ההשקפה בהשגחה העליונה ית', כי הקב"ה פתח שערי ארץ-הקודש ת"ו, בימים ההם בעת שננעלו השערים לנדודים שרידי חרב.
ניתוסף בסוף האגרות, מכתב תשובה מהגאון הרב הצדיק מוה"ר רבי [[מרדכי רוקח]] גאבדק"'ק בילגוריי זצ"ל אל האדמו"ר רבי [[יעקב יוסף טווערסקי]] מ[[סקווירא]] זצ"ל במענה דע"ק של אחיו האדמו"ר רבי [[אהרן רוקח|אהרן מבעלזא]] זצ"ל בנידון דידן, הן בנוגע הלכה למעשה, והן מטעם ההשקפה בהשגחה העליונה ית', כי הקב"ה פתח שערי ארץ-הקודש ת"ו, בימים ההם בעת שננעלו השערים לנדודים שרידי חרב.


וכמותשובת האדמו"ר מבעלזא זצ"ל בנידון אל האדמו"ר [[רבי יוסף יצחק שניאורסון (אדמו"ר הריי"צ)|רבי יוסף יצחק מליובאוויטש]] זצ"ל ע"י חתנו של האדמו"ר מליובאוויטש ה"ה הגה"צ מוה"ר רבי [[שמריהו גוראריה|שמרי' גורארי']] זצ"ל, כפי שנכתב ונדפס ע"י הרה"ח זקן ויושב בישיבה מוה"ר צבי זאב פרידמן שליט"א משמש בקודש אצל האדמו"ר מבעלזא זצ"ל בספרו זכור ימות עולם פל"ד.
וכמו כן תשובת האדמו"ר מבעלזא זצ"ל בנידון אל האדמו"ר [[רבי יוסף יצחק שניאורסון (אדמו"ר הריי"צ)|רבי יוסף יצחק מליובאוויטש]] זצ"ל ע"י חתנו של האדמו"ר מליובאוויטש ה"ה הגה"צ מוה"ר רבי [[שמריהו גוראריה|שמרי' גורארי']] זצ"ל, כפי שנכתב ונדפס ע"י הרה"ח זקן ויושב בישיבה מוה"ר צבי זאב פרידמן שליט"א משמש בקודש אצל האדמו"ר מבעלזא זצ"ל בספרו זכור ימות עולם פל"ד.


וכמוקריאת האדמו"ר מבעלזא זצ"ל למען [[החזית הדתית המאוחדת]] בחודש טבת תש"ט, ורצוף לה חתימת ידו של האדמו"ר בעל [[הבית ישראל]] מ[[גור]] זצ"ל.
וכמו כן קריאת האדמו"ר מבעלזא זצ"ל למען [[החזית הדתית המאוחדת]] בחודש טבת תש"ט, ורצוף לה חתימת ידו של האדמו"ר בעל [[הבית ישראל]] מ[[גור]] זצ"ל.


וכן קריאת גדולי התורה למען רשימת החזית הדתית בחודש תמוז תשט"ו.
וכן קריאת גדולי התורה למען רשימת החזית הדתית בחודש תמוז תשט"ו.

תפריט ניווט