פתיחת התפריט הראשי

שינויים

אין שינוי בגודל ,  09:43, 6 בספטמבר 2020
מ
החלפת טקסט – "על[-־]ידי" ב־"על ידי"
כך גם, כאשר החלו להופיע פירסומי ה[[מרכז לעניני חינוך]] בשנת [[תש"ב]], ועליהן עוצב סמל הארגון שכולל את שני לוחות הברית, הזכיר הרבי לאמן כי הצורה האמיתית של הלוחות הן מרובעות.
ביום כ"ה ב[[סיוון]] [[תשכ"ב]] כותב הרבי למרת חיה בתיה, אחת ממורות בתי-ספר [[רשת אהלי יוסף יצחק בארץ הקודש|רשת אהלי יוסף יצחק]], ששיגרה לרבי מלך המשיח בול שעיצבה עבור בתי ספר ה'רשת': "אלא שלפלא קצת ציור הלוחות אשר בוודאי יודעת שצריכים להיות מרובעות גם מלמעלה ולא בחצי עיגול, וכמבואר ממאמרי [[חז"ל]] בכמה מקומות (ומהם [[בבא בתרא]] יד, א) וכמפורסם גם-כן על-ידי הציור שעל השיחות-לנוער וכו'".
לרב קלמן כהנא, מראשי ורבני תנועת פא"י, כותב הרבי בי"ב ב[[שבט]] [[תשכ"ז]] כי זהו "מנהג [[אומות העולם]]":
==הרבי משיב לטענות==
כאמור, כמו בכל מאבק שהרבי ניהל, היו גורמים ש'קפצו' וטענו כי בשינוי צורת הלוחות, מוציאים כביכול לעז על ה'ראשונים'. הרבי בשיחתו דוחה זאת מכל וכל, בהסברה שכאשר ענין זה נוגע לחינוך ילדי ישראל אין להתחשב בטענה זו, מכיון שכאשר הילד יראה שמחנכו לימדו דבר שהיפך ה[[אמת]], הרי על-ידי-זה לא יאמין ולא יקבל יותר ממחנכו אף כאשר ילמדו דבר שהוא על פי האמת לחלוטין.
על סמך זה הורה הרבי להקפיד מכאן ולהבא אודות ציור הלוחות באופנם הנכון, ויתירה מזו לתקן אף במקומות שכבר נעשה באופן המוטעה, מחמת שענין זה נוגע ליסוד התורה כולה - הלוחות.