אחור וקדם צרתני ותשת עלי כפך: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – "היתה" ב־"הייתה"
מ (החלפת טקסט – "היתה" ב־"הייתה")
שורה 13: שורה 13:
גם בשורש הנבראים יש לדצ"ח מעלה על האדם (היינו, שגבוה מחלק הנשמה המלובש בגוף האדם), ומגודל ירידתם של הדצ"ח אתה יודע את עליונות שרשם. על פי הכלל: כל הגבוה גבוה יותר כשיורד יורד למטה יותר. והיינו, משום ששורש הדצ"ח הוא מ[[עולם התוהו]] שהוא גבוה מ[[עולם התיקון]], לכן בירידתם למטה בעולם הזה, הם למטה ממדריגת האדם. ואילו האדם - שרשו מעולם התיקון שלמטה מ"תוהו".
גם בשורש הנבראים יש לדצ"ח מעלה על האדם (היינו, שגבוה מחלק הנשמה המלובש בגוף האדם), ומגודל ירידתם של הדצ"ח אתה יודע את עליונות שרשם. על פי הכלל: כל הגבוה גבוה יותר כשיורד יורד למטה יותר. והיינו, משום ששורש הדצ"ח הוא מ[[עולם התוהו]] שהוא גבוה מ[[עולם התיקון]], לכן בירידתם למטה בעולם הזה, הם למטה ממדריגת האדם. ואילו האדם - שרשו מעולם התיקון שלמטה מ"תוהו".


לפיכך נחשב האדם אחור ביחס למעשי בראשית (דצ"ח) כפי שהם בשרשם ומקורם, וגם בריאתו למטה בדבר ה' היתה בסוף הבריאה, ומאמר "נעשה אדם" הוא מאמר האחרון שבכל המאמרות.
לפיכך נחשב האדם אחור ביחס למעשי בראשית (דצ"ח) כפי שהם בשרשם ומקורם, וגם בריאתו למטה בדבר ה' הייתה בסוף הבריאה, ומאמר "נעשה אדם" הוא מאמר האחרון שבכל המאמרות.


הדבר בא לידי ביטוי בעובדה שאף על פי שהאדם הוא מסוג המדבר, הסוג הנעלה מבין הדצח"מ, מכל מקום, חיותו וקיומו הגשמי והרוחני תלוי ומושפע מהדצ"ח היינו, מהניצוץ האלקי שבדצ"ח. וכמו שכתב: "כי על כל מוצא פי ה' יחיה האדם".
הדבר בא לידי ביטוי בעובדה שאף על פי שהאדם הוא מסוג המדבר, הסוג הנעלה מבין הדצח"מ, מכל מקום, חיותו וקיומו הגשמי והרוחני תלוי ומושפע מהדצ"ח היינו, מהניצוץ האלקי שבדצ"ח. וכמו שכתב: "כי על כל מוצא פי ה' יחיה האדם".

תפריט ניווט