27,606
עריכות
מ (החלפת טקסט – "{{הערת שוליים|" ב־"{{הערה|") |
מ (החלפת טקסט – "היתה" ב־"הייתה") |
||
שורה 14: | שורה 14: | ||
== דרך עבודתו == | == דרך עבודתו == | ||
הנהגתו | הנהגתו הייתה בקפדנות, ותמיד היה מקלל - למראית עין. | ||
הוא היה מבזה תמיד את שמו של הרה"ק רבי [[לוי יצחק מברדיטשוב]], אך כאשר נפגש עמו היה נכנע אליו והיה מכבדו מאוד. לאחר פטירתו של רבי לוי יצחק מברדיטשוב קרע את בגדיו, והסביר שבחייו היה מבזהו מפני ש[[מלאכים]] ושרפים התקנאו בעבודתו, וקטרגו שצריכים ליטלו מהעולם, לכן ביזהו כדי לבטל את הקטרוג{{הערה|כתבי ר"י שו"ב}}. | הוא היה מבזה תמיד את שמו של הרה"ק רבי [[לוי יצחק מברדיטשוב]], אך כאשר נפגש עמו היה נכנע אליו והיה מכבדו מאוד. לאחר פטירתו של רבי לוי יצחק מברדיטשוב קרע את בגדיו, והסביר שבחייו היה מבזהו מפני ש[[מלאכים]] ושרפים התקנאו בעבודתו, וקטרגו שצריכים ליטלו מהעולם, לכן ביזהו כדי לבטל את הקטרוג{{הערה|כתבי ר"י שו"ב}}. | ||
צדיקי הדורות הפליגו בדרגתו הרמה שבעבודתו הנסתרת של רוגז, ואף מסופר כי [[אליהו הנביא]] התגלה אליו פעם בשעת רוגזו. כאשר נפטר | צדיקי הדורות הפליגו בדרגתו הרמה שבעבודתו הנסתרת של רוגז, ואף מסופר כי [[אליהו הנביא]] התגלה אליו פעם בשעת רוגזו. כאשר נפטר הייתה אצבעו הקדושה מונחת על ספר הזוהר הקדוש, במילים "אית רוגזא דאיתקרי ברוך". | ||
בהתחלה היה מחברי אדמו"ר הזקן, והתבטא על התניא כי הוא "ספר השכל"{{הערה|בית רבי פרק כ"א הארה ד'.}} והיה בקשר מכתבים עם [[אדמו"ר הזקן]]{{הערה|וראה אגרות קודש [[אדמו"ר הזקן]] אגרת פ"ט (בהוצאת תש"ם: אגרת נ"א}}. בשומעו שהרבנית [[פריידא (בת אדמו"ר הזקן)]], אומרת [[חסידות]] ברבים התנגד לכך בחריפות. התנגדותו לאדמו"ר הזקן התעצמה בעקבות חילוקי דעות בנוגע לתרומות לחסידים שעלו עם הרב מנחם מענדל מוויטבסק לארץ ישראל{{הערה|ראו בספר [[מסע ברדיטשוב]]}}. | בהתחלה היה מחברי אדמו"ר הזקן, והתבטא על התניא כי הוא "ספר השכל"{{הערה|בית רבי פרק כ"א הארה ד'.}} והיה בקשר מכתבים עם [[אדמו"ר הזקן]]{{הערה|וראה אגרות קודש [[אדמו"ר הזקן]] אגרת פ"ט (בהוצאת תש"ם: אגרת נ"א}}. בשומעו שהרבנית [[פריידא (בת אדמו"ר הזקן)]], אומרת [[חסידות]] ברבים התנגד לכך בחריפות. התנגדותו לאדמו"ר הזקן התעצמה בעקבות חילוקי דעות בנוגע לתרומות לחסידים שעלו עם הרב מנחם מענדל מוויטבסק לארץ ישראל{{הערה|ראו בספר [[מסע ברדיטשוב]]}}. | ||
שורה 24: | שורה 24: | ||
לאחר המחלוקת, נתפייס עם [[אדמו"ר הזקן]] ואף נפגש עמו, אך לאחר זמן מה חודשה המחלוקת{{הערה|בית רבי פרק כ"א, שם כתב כי מקובל בין החסידים שהמחלוקת הזו גרמה לשרפת רוב הסימנים בשו"ע אדמור"ז, ולפטירת הרבנית רייזל, ביתו של הרב ברוך.}}. | לאחר המחלוקת, נתפייס עם [[אדמו"ר הזקן]] ואף נפגש עמו, אך לאחר זמן מה חודשה המחלוקת{{הערה|בית רבי פרק כ"א, שם כתב כי מקובל בין החסידים שהמחלוקת הזו גרמה לשרפת רוב הסימנים בשו"ע אדמור"ז, ולפטירת הרבנית רייזל, ביתו של הרב ברוך.}}. | ||
לאחר שעבר למז'יבוז' נהג את נשיאותו ברמה, הנהגתו הקדושה והנסתרה | לאחר שעבר למז'יבוז' נהג את נשיאותו ברמה, הנהגתו הקדושה והנסתרה הייתה באופן של הרווחה ובדיחות הדעת וה[[מילתא דבדיחותא|בדחן]] הירשל מאוסטרופולי חי זמן מה בחצרו. | ||
מקובל, כי היה שרוי בצער ואבל גדול על החורבן, שכן לאחר הפעולת הרבות שפעל להחשת ה[[גאולה]] - נתגלה לו סבו, [[הבעל שם טוב]], ואמר לו כי יחדול מנסינותיו להחשת הגאולה{{הערה|1=כנראה ע"פ מה שכתוב ב[[מסכת כתובות]] [http://hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=15&daf=111&format=pdf דף קי"א עמוד א'] - "שלא לדחוק את הקץ". וראה המכתב של של [[אדמו"ר הרש"ב]] בספר "אור לישרים" שלומדים להלכה שישנו איסור לדחוק את הקץ}}, משום שלא הגיע הזמן לכך, דבר שגרם לו צער רב, וגם הוביל למחלתו{{הערה|גזע קודש לרמ"י גוטמאן עמוד 26}}. | מקובל, כי היה שרוי בצער ואבל גדול על החורבן, שכן לאחר הפעולת הרבות שפעל להחשת ה[[גאולה]] - נתגלה לו סבו, [[הבעל שם טוב]], ואמר לו כי יחדול מנסינותיו להחשת הגאולה{{הערה|1=כנראה ע"פ מה שכתוב ב[[מסכת כתובות]] [http://hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=15&daf=111&format=pdf דף קי"א עמוד א'] - "שלא לדחוק את הקץ". וראה המכתב של של [[אדמו"ר הרש"ב]] בספר "אור לישרים" שלומדים להלכה שישנו איסור לדחוק את הקץ}}, משום שלא הגיע הזמן לכך, דבר שגרם לו צער רב, וגם הוביל למחלתו{{הערה|גזע קודש לרמ"י גוטמאן עמוד 26}}. |