27,606
עריכות
אין תקציר עריכה |
מ (החלפת טקסט – "</ref>" ב־"}}") |
||
שורה 2: | שורה 2: | ||
'''מעיין''' הינו [[מים]] היוצאים וזוחלין מעמקי ה[[אדמה]], ומטהרים את האדם כאשר טובל הוא בהם, גם במקרה שאין בהם ארבעים סאה, ולמרות שהמים זוחלין - נעים כל הזמן, בשונה ממקוה שצריך ארבעים סאה, ושלא יהיו זוחלין. מי מעיין נקראים בתורה "מים חיים", היינו מים זכים ונובעים. | '''מעיין''' הינו [[מים]] היוצאים וזוחלין מעמקי ה[[אדמה]], ומטהרים את האדם כאשר טובל הוא בהם, גם במקרה שאין בהם ארבעים סאה, ולמרות שהמים זוחלין - נעים כל הזמן, בשונה ממקוה שצריך ארבעים סאה, ושלא יהיו זוחלין. מי מעיין נקראים בתורה "מים חיים", היינו מים זכים ונובעים. | ||
==החילוק בין מקווה למעיין== | ==החילוק בין מקווה למעיין== | ||
למרות שהטבילה כשרה הן במעיין והן ב[[מקווה]], דינה של הטבילה במעיין, שונה מאשר הטבילה במקווה מים בדינים רבים. בשלשה דברים מצריכה התורה מים חיים: לטבילת זב<ref>ויקרא טו, יג. | למרות שהטבילה כשרה הן במעיין והן ב[[מקווה]], דינה של הטבילה במעיין, שונה מאשר הטבילה במקווה מים בדינים רבים. בשלשה דברים מצריכה התורה מים חיים: לטבילת זב<ref>ויקרא טו, יג.}}, להזאת דם צפור לטהרת המצורע<ref>ויקרא יד, ה-ז.}}, וקידוש מי חטאת של פרה אדומה<ref>במדבר יט, יז.}}. | ||
על פי הלשון במכתבו של ה[[בעש"ט]], נקבע הלשון הרגיל בנוגע ל[[תורת החסידות]] - לשון הכתוב{{הערה|1= משלי ה, טז.}} "יפוצו מעינותיך חוצה". | על פי הלשון במכתבו של ה[[בעש"ט]], נקבע הלשון הרגיל בנוגע ל[[תורת החסידות]] - לשון הכתוב{{הערה|1= משלי ה, טז.}} "יפוצו מעינותיך חוצה". |