ראובן ריבלין: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 98 בתים ,  5 בספטמבר 2020
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 18: שורה 18:


==משפחה==
==משפחה==
[[ראובן ריבלין]] אב לארבעה ילדים. מאשתו הראשונה נולד לו בן בשם '''יואל''' על שם אביו, בזיווג שני היה נשוי ל'''נחמה''' לבית '''שולמן''' וממנה נולדו לו שלשה ילדים '''רן''', '''ענת''', '''ריבי''', הם מתגוררים ביפה נוף - נוף הרים ב[[ירושלים]].
[[ראובן ריבלין]] אב לארבעה ילדים. מאשתו הראשונה נולד לו בן בשם 'יואל' על שם אביו, בזיווג שני היה נשוי לנחמה לבית שולמן וממנה נולדו לו שלשה ילדים 'רן', 'ענת', 'ריבי', הם מתגוררים ביפה נוף - נוף הרים ב[[ירושלים]].
בשנת תשע"ט התאלמן מרעייתו נחמה ז"ל. היא נקברה בבית העלמין בהר הרצל.
בשנת [[תשע"ט]] התאלמן מרעייתו נחמה. היא נקברה בבית העלמין בהר הרצל.


==קשריו עם חב"ד==
==קשריו עם חסידות חב"ד==
ריבלין הינו צאצא למשפחת ריבלין החב"דית, שראשה הרב [[אליהו יוסף ריבלין]] מחסידי אדמו"ר ה[[צמח צדק]] עלה לארץ והתיישב ב[[ירושלים]]. בהזדמנות סיפר על כך: {{ציטוטון|אני אישית צאצא למשפחת ריבלין החב"דית שהגיעה לחברון וקשורה לרבנית מנוחה-רחל, שכונתה 'אם היישוב היהודי' בעיר האבות. דם חב"די זורם בעורקיי}}{{הערה|יוסי שוורץ, {{קישור חבד אינפו|63771|בשבע ברכות היוקרתי, גילה היו"ר: דם חב"די בעורקיי}}, ח' [[אלול]] התשע"א (07.09.2011)}}.
ריבלין הינו צאצא למשפחת ריבלין החב"דית, שראשה הרב [[אליהו יוסף ריבלין]] מחסידי אדמו"ר ה[[צמח צדק]] עלה לארץ והתיישב ב[[ירושלים]]. בהזדמנות סיפר על כך: "אני אישית צאצא למשפחת ריבלין החב"דית שהגיעה לחברון וקשורה לרבנית מנוחה-רחל, שכונתה 'אם היישוב היהודי' בעיר האבות. דם חב"די זורם בעורקיי"{{הערה|יוסי שוורץ, {{קישור חבד אינפו|63771|בשבע ברכות היוקרתי, גילה היו"ר: דם חב"די בעורקיי}}, ח' [[אלול]] התשע"א (07.09.2011)}}.


הוא נפגש עם הרבי כשהיה [[חבר כנסת]] והרבי התעניין אצלו על הנעשה ב[[ארץ ישראל]] ואמר לו ש"צריך לחנך לזהות יהודית עמוקה ומסבירת פנים". הוא אף קיים קשר של מכתבים עם הרבי.  
הוא נפגש עם הרבי כשהיה חבר כנסת והרבי התעניין אצלו על הנעשה ב[[ארץ ישראל]] ואמר לו ש"צריך לחנך לזהות יהודית עמוקה ומסבירת פנים". הוא אף קיים קשר של מכתבים עם הרבי.  


כשקיבל את הספר [[ברגע האמת]] הסוקר את עמדתו של הרבי בדיאולוג הבטחוני - מדיני בארץ ישראל אמר: {{ציטוטון|הרבי מלובביץ' הוא אישיות יוצאת דופן, דמות מאוד מיוחדת ביהדות. הוא היה מנהיג, לא רק ברמה ההלכתית או רק ברמה התפיסה הדתית – הוא היה מנהיג שהיכולות שלו להשפיע על אחרים היו בעלות עצמה אדירה. כשהיית רואה את הרבי מלובביץ' היית מרגיש תחושה מיוחדת של התרוממות רוח מול המנהיג הענק הזה. הרבי הקים מעצמת שליחות שפרוסה על כל העולם כרשת שגרירויות של היהדות ברחבי העולם. בביקוריי הממלכתיים בעולם – לא קורה כמעט שלא נפגוש את שליחי חב"ד למדינה.. אנשים לא מבינים עד כמה הייתה עמוקה השפעתו של הרבי מלובביץ'}}{{הערה|[https://www.inn.co.il/News/News.aspx/344528הפגישה עם מחברי הספר].}}.
כשקיבל את הספר ברגע האמת הסוקר את עמדתו של הרבי בדיאולוג הבטחוני - מדיני בארץ ישראל אמר: "הרבי מלובביץ' הוא אישיות יוצאת דופן, דמות מאוד מיוחדת ביהדות. הוא היה מנהיג, לא רק ברמה ההלכתית או רק ברמה התפיסה הדתית – הוא היה מנהיג שהיכולות שלו להשפיע על אחרים היו בעלות עצמה אדירה. כשהיית רואה את הרבי מלובביץ' היית מרגיש תחושה מיוחדת של התרוממות רוח מול המנהיג הענק הזה. הרבי הקים מעצמת שליחות שפרוסה על כל העולם כרשת שגרירויות של היהדות ברחבי העולם. בביקוריי הממלכתיים בעולם – לא קורה כמעט שלא נפגוש את שליחי חב"ד למדינה.. אנשים לא מבינים עד כמה הייתה עמוקה השפעתו של הרבי מלובביץ'"{{הערה|[https://www.inn.co.il/News/News.aspx/344528הפגישה עם מחברי הספר].}}.


הוא משתתף מסיבות וטקסים שנערכים ע"י חב"ד ובכל פעם מדגיש שהוא נרגש מהפעילות הברוכה ואת הערכתו העצומה לרבי, לחב"ד ולשלוחי חב"ד בעולם.
הוא משתתף מסיבות וטקסים שנערכים ע"י חב"ד ובכל פעם מדגיש שהוא נרגש מהפעילות הברוכה ואת הערכתו העצומה לרבי, לחב"ד ולשלוחי חב"ד בעולם.
שורה 34: שורה 34:
ריבלין שמר על קשרי ידידות עם הרב [[שלמה מיידנצ'יק]].
ריבלין שמר על קשרי ידידות עם הרב [[שלמה מיידנצ'יק]].


===ביטויי הערכה על פועלם של שלוחי הרבי ותנועת חב"ד===
===ביטויי הערכה על פועלם של חסידי חב"ד===
*{{ציטוטון|חסידי ושלוחי חב"ד היקרים, אני פוגש אתכם במסעותיי בחוץ לארץ, אבל יודע שיש גם מאות בתי חב"ד הפזורים ברחבי ארץ הקודש, ברצוני לחזק את ידיכם על העשייה הברוכה למען כל יהודי באשר הוא, ללא הבדל גזע, מין או השקפה. כל אדם אשר בשם ישראל יכונה רואה בכם כתובת נאמנה לכל דבר שבקדושה וכתובת לסיוע גשמי כשצריך. המשיכו להיות שגרירים נאמנים לציבור החרדי ולהוות גשר לכל חלקי העם}}.
* "חסידי ושלוחי חב"ד היקרים, אני פוגש אתכם במסעותיי בחוץ לארץ, אבל יודע שיש גם מאות בתי חב"ד הפזורים ברחבי ארץ הקודש, ברצוני לחזק את ידיכם על העשייה הברוכה למען כל יהודי באשר הוא, ללא הבדל גזע, מין או השקפה. כל אדם אשר בשם ישראל יכונה רואה בכם כתובת נאמנה לכל דבר שבקדושה וכתובת לסיוע גשמי כשצריך. המשיכו להיות שגרירים נאמנים לציבור החרדי ולהוות גשר לכל חלקי העם.


לקראת [[חג הפסח]] [[תשע"ה]] העניק ראיון - חג למגזין [[עולמות (מגזין)|עולמות]], בו הוא מספר על קשריו עם חב"ד.
לקראת [[חג הפסח]] [[תשע"ה]] העניק ראיון - חג למגזין [[עולמות (מגזין)|עולמות]], בו הוא מספר על קשריו עם חב"ד.

תפריט ניווט