ועידת פטרבורג תר"ח: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 195: שורה 195:


===זיוף הקונטרס===
===זיוף הקונטרס===
כשהגיע הקונטרס עם המענות לידי מזכיר האסיפה מנדלשטם וכן ללישפיץ ושאר הצירים המשכילים, הם החליטו לזייף את הקונטרס, ע"י כך שיוציאו את הטעמים של [[אדמו"ר הצמח צדק]] ויוסיפו קטעים שמהם נראה כאילו [[אדמו"ר הצמח צדק]] מעליב את דת ה[[נצרות]]
כשהגיע הקונטרס עם המענות לידי מזכיר האסיפה מנדלשטם וכן ללישפיץ ושאר הצירים המשכילים, הם החליטו לזייף את הקונטרס, ע"י כך שיוציאו את הטעמים של [[אדמו"ר הצמח צדק]] ויוסיפו קטעים שמהם נראה כאילו [[אדמו"ר הצמח צדק]] מעליב את דת ה[[נצרות]].
 
==מפלת המלשינים==
כשהגיע הקונטרס המזויף לידי משרד הפנים, בתחילה הם רצו להאשים את [[אדמו"ר הצמח צדק]] במרידה במלכות,אולם לאחר הזמן הגיעה אליהם העותק האמיתי של הקונטרס, וכך הם הבינו שמדובר בזיוף.
 
לאחר המעשה החליטו שר הפנים ושר ההשכלה להקים ועדה מיוחדת שתחקור את סיפור הזיוף, לאחר חקירה ארוכה הוכח שהמשכילים הינם אנשי שקר ורודפי בצע, ורוב היהודים לא רוצים את הדעות שלהם ואפילו מפחדים מהם.
 
שר ההשכלה החליט להזמין את מזכיר האסיפה מנדלשטם ואת הצירים המשכילים, לישפיץ וורביל אייכנבוים וברנשטיין והחל להוכיח ולצעוק אליהם על כך שהם שקרניים וגם על זה שהם זייפו את הקונטרס של [[אדמו"ר הצמח צדק]], וכן צעק על מנדלשטם שייעץ לו לבחור בהם כצירים לאסיפה, המשכלים ניסו בשנית להציע לחדש את האסיפה אולם שר הפנים סירב לכך והחליט לא לקבל יותר הצעת המשכילים.

תפריט ניווט