מוצאי יום הכיפורים: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 47: שורה 47:
==התעסקות בעניין הסוכה==
==התעסקות בעניין הסוכה==
במוצאי יום הכיפורים מתעסקים, או על כל פנים מדברים, בדבר עשיית ה[[סוכה]]{{הערה|ספר המנהגים}}. הטעמים שנאמרו במנהג זה שהוא כדי לצאת ממצוה אל מצווה{{הערה|רמ"א תרכד בסופו}}, וכן מצד מצווה הבאה לידך אל תחמיצנה{{הערה|רמ"א תרכה. אדמו"ר הזקן בשולחנו הביא רק טעם זה}}. ב[[ערוך השולחן]] כתב שמי שאינו עושה במוצאי יום הכיפורים ילמד קצת מ[[מסכת סוכה]] או מדיני סוכה ויתחיל לעשותה למחר.
במוצאי יום הכיפורים מתעסקים, או על כל פנים מדברים, בדבר עשיית ה[[סוכה]]{{הערה|ספר המנהגים}}. הטעמים שנאמרו במנהג זה שהוא כדי לצאת ממצוה אל מצווה{{הערה|רמ"א תרכד בסופו}}, וכן מצד מצווה הבאה לידך אל תחמיצנה{{הערה|רמ"א תרכה. אדמו"ר הזקן בשולחנו הביא רק טעם זה}}. ב[[ערוך השולחן]] כתב שמי שאינו עושה במוצאי יום הכיפורים ילמד קצת מ[[מסכת סוכה]] או מדיני סוכה ויתחיל לעשותה למחר.
הטעם הפנימי בהתחלת ההתעסקות בעניין הסוכה בלילה זה, הוא כי עניין הסוכה קשור לגילוי השמחה שביום הכיפורים, כמבואר שסכך הסוכה נעשה מענן הקטורת ביום הכיפורים{{הערה|עטרת ראש שער יום הכיפורים לו, סע"א ואילך, ועוד, סה"מ מלוקט ח"א עמ' קעז ושם נסמן. וראה בלקו"ש כ עמ' 266}}.


הרבי אמר בשיחה, שאף על פי שה[[רמ"א]] מביא את המנהג להתחיל בעשיית הסוכה מיד במוצאי יום הכיפורים, אך רוב בני ישראל - "ואני בתוכם" - אינם נזהרים בזה במעשה בפועל, ויוצאים ידי חובתם בדיבור אודות עשיית הסוכה{{הערה|על פי ספר השיחות תש"נ, ח"א עמ' 41}}. [[אדמו"ר הריי"צ]] אמר בעניין זה, שאולי יש לקבוע מסמר, אך לא הקפיד בפועל על כך, רק בדיבור כאמור{{הערה|המלך במסיבו ח"א עמ' רנא}}.
הרבי אמר בשיחה, שאף על פי שה[[רמ"א]] מביא את המנהג להתחיל בעשיית הסוכה מיד במוצאי יום הכיפורים, אך רוב בני ישראל - "ואני בתוכם" - אינם נזהרים בזה במעשה בפועל, ויוצאים ידי חובתם בדיבור אודות עשיית הסוכה{{הערה|על פי ספר השיחות תש"נ, ח"א עמ' 41}}. [[אדמו"ר הריי"צ]] אמר בעניין זה, שאולי יש לקבוע מסמר, אך לא הקפיד בפועל על כך, רק בדיבור כאמור{{הערה|המלך במסיבו ח"א עמ' רנא}}.
11,687

עריכות

תפריט ניווט