27,797
עריכות
מ (החלפת טקסט – "כנסיה" ב־"כנסייה") |
|||
שורה 49: | שורה 49: | ||
==שרפת התלמוד== | ==שרפת התלמוד== | ||
כדרכם<ref>בכל זה ראה: ראה גם גנזי נסתרות ע' יח. שבחי הבעש"ט (מהדורת הורודצקי ברלין, תרפ"ב) ע' סז. ע' קמו. תולדות ישראל (יעבץ) חי"ג ע' 136.</ref> של מומרים לא הסתפקו אנשי הכת בעזיבת דרך ישראל בלבד, אלא אף ניסו להזיק בכל דרך לבני עמם. כחלק מהמרת דתם הודיעו הפרנקסטים | כדרכם<ref>בכל זה ראה: ראה גם גנזי נסתרות ע' יח. שבחי הבעש"ט (מהדורת הורודצקי ברלין, תרפ"ב) ע' סז. ע' קמו. תולדות ישראל (יעבץ) חי"ג ע' 136.</ref> של מומרים לא הסתפקו אנשי הכת בעזיבת דרך ישראל בלבד, אלא אף ניסו להזיק בכל דרך לבני עמם. כחלק מהמרת דתם הודיעו הפרנקסטים לכנסייה שהתלמוד הוא מקור כל הבעיות של עם היהודי. | ||
מטרתם של הפרנקסטים הייתה לקבל את אמונה של | מטרתם של הפרנקסטים הייתה לקבל את אמונה של הכנסייה הנוצרית שהם נאמנים לדרכה, וזאת על ידי קיום ויכוח פומבי עם חכמי ישראל בחסות הכנסייה ועל ידי זה יזכו לחסותה של הכנסייה נגד רבני ישראל. | ||
דברי המלשינות וההסתה נשאו פרי, וכך מאתים וארבע שנים לאחר [[שריפת התלמוד]] המפורסמת שהייתה באיטליה בשנת ה'שי"ד, נגזר שוב על שרפת התלמוד בפומבי בשוק העיר של קאמניץ שבגלילות פודוליה בארץ פולין. | דברי המלשינות וההסתה נשאו פרי, וכך מאתים וארבע שנים לאחר [[שריפת התלמוד]] המפורסמת שהייתה באיטליה בשנת ה'שי"ד, נגזר שוב על שרפת התלמוד בפומבי בשוק העיר של קאמניץ שבגלילות פודוליה בארץ פולין. | ||
שורה 89: | שורה 89: | ||
==הויכוח בלבוב והבעש"ט ותלמידיו== | ==הויכוח בלבוב והבעש"ט ותלמידיו== | ||
לאחר שהנסיון להיכנס תחת | לאחר שהנסיון להיכנס תחת הכנסייה בקמיניץ לא צלח. ניסו הפרנקסטים להיכנס תחת חסות הכנסייה ב[[לבוב]]. | ||
בראש המלחמה והוויכוח בלבוב עמדו הבעש"ט תלמידיו וחסידיו (להלן מרשימת כ"ק אדמו"ר מהוריי"צ על שלוחי הבעש"ט וניסי ההצלה בקאמיניץ ולבוב). | בראש המלחמה והוויכוח בלבוב עמדו הבעש"ט תלמידיו וחסידיו (להלן מרשימת כ"ק אדמו"ר מהוריי"צ על שלוחי הבעש"ט וניסי ההצלה בקאמיניץ ולבוב). |